Tuottavuus on Xeroxin uuden iGen 150 Press -painokoneen tärkein ominaisuus

– Liiketoiminta kasvaa lisäämällä tehtyjen tuotantotöiden määrää

15.5.2012 – Tuottavuuden varmistaminen on tärkeää jokaiselle yritykselle. Painokoneiden ja tulostinten kohdalla tämä merkitsee sitä, että töiden ohjelmointi on helppoa, painotuotteet syntyvät nopeasti, kuvat ovat tarkkoja ja tulostuvat aina samalla tavalla. Xeroxin uusi iGen™ 150 Press on yksi tuottavimmista digitaalisista arkkiväripainokoneista.

Drupa 2012-messuilla lanseerattu iGen 150 Press on rakennettu Xeroxin palkintoja voittaneelle iGen-alustalle. Laitteen edellinen versio, iGen4 esiteltiin neljä vuotta sitten drupa 2008-messuilla. Tämän jälkeen yli tuhat Xeroxin asiakasta on hankkinut laitteen ja sen avulla on tuotettu joka kuukausi miljoonia painotöitä. SpencerLab Digital Color Laboratoryn1 tekemien riippumattomien testien mukaan iGen4 Press -laitteen on todettu olevan tehokkaimpia laitteita omassa luokassaan. Ottawassa sijaitseva digitaalinen painotalo Gilmore Doculink hankki uuden iGen 150 -laitteen ja kertoo sen tuovan todellista kilpailuetua omalle liiketoiminnalleen.

“iGen 150 -laitteen tuottamien painotuotteiden laatu on ylittämätön. Sen avulla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme nopeasti tuotettuja ja räätälöityjä digitaalisia painotöitä, joiden painolaatu on sama kuin offset-painolla tuotetut 20 000 painoksen erät, toteaa Brian Wright, executive vice president of Operations, Gilmore Doculink. “iGen 150 tuottaa juuri sellaista värijälkeä, laatua ja toistettavuutta, jota me tarvitsemme.”

Automaatio lisää tuottavuutta ja työtä

iGen 150-laitteessa on lisätty tulostusnopeutta 25 prosentilla ja nyt kone tuottaa 150 sivua minuutissa. Sen avulla voi painaa jopa 3000 suurta 26-tuuman sivua tunnissa, ja näin painotalojen on mahdollista lisätä omaa tuottavuuttaan merkittävästi. Jokainen sivu luodaan patentoidulla kuva-kuvalle-teknologialla ja mattavärijauheella, joka takaa digipainon kylläiset värit.

iGen 150 Press tuottaa helposti ja nopeasti korkealaatuisen lopputuloksen. Laitteessa on lisäksi seuraavat ominaisuudet:

• Uusi 2400 x 2400 dpi kuvantamisjärjestelmä tuottaa tarkimman mahdollisen iGen-järjestelmästä saatavilla olevan tarkkuuden. Uusi, tarkka linjatiheys tuottaa entistä tarkempia kuvia ja pieniä yksityiskohtia sekä ensiluokkaista tekstilaatua.
  • Auto Density Control System havaitsee ja korjaa virheet ennen niiden tapahtumista.
  • Automated Colour Maintenance korvaa ja poistaa manuaaliset työvaiheet kalibroimalla värit ja ilmoittamalla operaattorille kun laite on valmis tuotantoon.

Painokone pystyy käsittelemään useita erilaisia paperilaatuja, kuten pinnoitettuja ja läpikuultavia papereita tai paksuja kansimateriaaleja. Lisäksi painokoneella voi helposti luoda suoramarkkinointikampanjoihin sopivia vastauskortteja tai vaikkapa kuvakirjoja ja hääalbumeja.

Saatavuus

Xerox iGen 150 Press on tilattavissa heinäkuusta 2012 alkaen ja sen asennukset voidaan aloittaa vuoden kolmannella neljänneksellä.

Janne Tilli, Xerox Oy, myyntipäällikkö, janne.tilli@xerox.com, puh. 040 586 9210