Uusi raportti nimeää Xeroxin jälleen tulostuksenhallintapalveluiden johtajaksi

23.5.2012 – Tutkimusyhtiö Forrester on nimennyt Xeroxin tulostuksenhallintapalveluiden johtajaksi uudessa ”The Forrester Wave™ Managed print Services (MPS) Q2 2012 -raportissaan. Forrester on jo neljäs tutkimusyhtiö, joka nostaa Xeroxin tänä vuonna tulostuksenhallintapalveluiden kärkeen.  Xerox saavutti tulostuksenhallintapalveluiden kärkisijan sekä tarjoamallaan että markkinaosuudellaan ja nappaamalla korkeimmat mahdolliset pisteet strategiastaan.

”Xeroxilla on äärimmäisen vakaa ja tasapainoinen tarjoama, joka on vahva kaikilta osa-alueiltaan. Näihin kuuluvat sovellusratkaisut, globaali olemassaolo, IT-ulkoistukset sekä erityisesti suuryrityksille suunnatut ratkaisut”, sanoo raportin laatinut Craig Le Clair, vice president and principal analyst, Forrester Research. ”Xeroxin markkinaosuutta on kasvatettu integroimalla IT-ulkoistuksien liiketoimintaa, laajentamalla toimintaa pienten ja keskikokoisten yritysten kumppaneihin sekä globaalin jakelun parantamisella.”

Raportti varoittaa yritysten yleisesti käytössä olevasta toimintatavasta, jossa hankitaan laitteita useilta eri toimittajilta ja eri budjettien kautta. Tämä johtaa vaikeuksiin sekä tulostamismäärien pienentämisen että myös ympäristökysymysten kanssa. Yritysten tulisi välttää näitä ongelmia ottamalla käyttöönsä tulostuksenhallintastrategia. Xeroxin vakaa ja tasapainoinen tarjoama on suunniteltu tulostuksenhallintamarkkinoille vastaamaan sekä tuotantopuolen että myös toimistotulostamisen tarpeita.

Forrester antaa Xeroxille korkeimmat mahdolliset pisteet niin maailmanlaajuisesta jakelusta, mobiilitulostamisen ratkaisuista, teknologioiden ja ratkaisujen omistusoikeuksista, IT-ulkoistuksiin liittyvistä ratkaisuista, tulostuksenhallintapalveluiden kokemuksesta ja strategiasta, yhtiö- ja organisaatiotason sitoutumisesta sekä tulostuksenhallintapalveluiden liikevaihdosta.

”Tulostuksenhallintapalveluiden markkinat ovat varsin dynaamiset, mutta Xeroxin markkinajohtajuus pysyy vakaana. Tämä osoittaa sekä asiakkaillemme että kanavaliiketoiminnan kumppaneillemme että sekä strategiamme että myös työkalumme ja tekniikkamme saavat todistettavasti aikaan vaikuttavia ja toistettavia tuloksia maailmanlaajuisesti”, kertoo Andrew Morrison, senior vice president, Xerox Managed print Services.

Viime vuosina Xerox on laajentanut tarjoamaansa NewField IT:n yrityskaupalla tavoitteenaan yksinkertaistaa tulostuksenhallintapalveluiden prosesseja sekä nopeuttaakseen implementointia. Yhteistyö Ciscon kanssa auttaa Xeroxia integroimaan tulostuksenhallintapalvelut sekä mobiilitulostamisen ratkaisut Ciscon reitittäminä. Samalla tämä laajentaa Xeroxin PK-markkinamahdollisuuksia Ciscon kanavakumppaneiden kautta. Lisäksi Xerox on solminut yhteistyön McAfeen ja Ciscon kanssa rakentaakseen ja parantaakseen entisestään dokumenttienhallintateknologiaansa sekä tulostuksenhallintapalveluiden ratkaisujaan tavoilla, jotka auttavat asiakkaita turvaamaan arkaluonteisia tietoja ja materiaaleja.

Lassi Vihersaari, Xerox Oy, palveluliiketoiminnan johtaja, lassi.vihersaari@xerox.com, puh. 040 586 9299

Xerox Oy

Xerox Oy on osa Xerox Corporatiota, joka on maailman johtava liiketoimintaprosessien ja dokumenttien hallinnan ratkaisuja tarjoava yhtiö. Yhtiön liikevaihto vuonna 2011 oli noin 23 miljardia dollaria. Xeroxin tarjoamat teknologiat, asiantuntemus sekä palvelut tuovat kaikenkokoisille yrityksille keinon tehostaa ja yksinkertaistaa toimintojaan sekä mahdollisuuden keskittyä omaan liiketoimintaansa. Xerox Corporationin pääkonttori sijaitsee Yhdysvaltojen Norwalkissa. Xerox tarjoaa ratkaisuja liiketoimintaprosessien ulkoistuksiin ja asiakkuuksien hallintaan sekä yksityiselle että julkiselle sektorille

maailmanlaajuisesti. Lisäksi yhtiö tarjoaa markkinoiden johtavia asiakirjateknologioita,palveluita, ohjelmistoja sekä tarvikkeita graafisen alan ja toimistotulostamisen tarpeisiin.Xeroxin 136 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa. Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Xerox Oy markkinoi Suomessa Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja ohjelmistoja.

Lisätietoja Xeroxista saat osoitteesta www.xerox.fi

XEROX®, XEROX and Design® are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries.