Valtakunnallinen Nuoren kuvataiteen kilpailu käynnistyi jälleen

Espoo, 10.1.2012 – Kolmattatoista kertaa järjestettävä Valtakunnallinen Nuoren kuvataiteen kilpailu - The Art of Basware käynnistyi jälleen 1.1.2012. Taidepiireissä jo perinteeksi noussut kilpailu kiinnostaa nuoria kuvataiteilijoita laajalti, ja vuonna 2011 siihen osallistui 550 teosta 208 kilpailijalta. Taidekilpailu on avoin kaikille alle 30-vuotiaille kuvataiteilijoille, ja sen taustalta löytyy ohjelmistoyhtiö Basware Oyj. Vuoden 2012 kilpailun teemana on Relationships.

Nuoret kuvataiteilijat voivat osallistua kilpailuun 1.1.–20.4.2012 välisenä aikana. Tämän jälkeen käynnistyy arviointivaihe, jossa teosten arviointiin osallistuu edustajia Suomen taidemaalariliitosta sekä Baswaren henkilöstön ja yhteistyökumppaneiden piiristä. Kilpailun toiseen vaiheeseen edenneet teokset ovat esillä Sanomatalon Mediatorilla Helsingissä 22.5.–2.6.2012 välisen ajan. Kilpailun tulokset julkistetaan näyttelyn avajaisissa 22.5.2012. Kilpailun tukija Basware Oyj lunastaa voittajateoksen kokoelmiinsa 3 000 eurolla.

”Kilpailun teemana on joka vuosi jokin meidän liiketoiminnallemme tai markkinallemme ajankohtainen aihe. Tämän vuoden teemaksi nostettu Relationships viittaa alati yleistyvään ja merkitystään kasvattavaan verkkolaskuun sekä avoimeen verkkoon. Taiteilijoille aiheen käsittelytapa on toki vapaa ja saa vastata heidän omia havaintojaan ja tuntemuksiaan”, kertoo Baswaren toimitusjohtaja Esa Tihilä.

”Nuoren kuvataiteen kilpailu on jo saavuttanut vakaan paikan suomalaisessa taidemaailmassa. Kilpailun taso ja tuotokset yllättävät meidät joka kerta, ja siksi onkin hienoa, että saamme olla mukana tukemassa ja rohkaisemassa nousevia taiteilijakykyjä”, Tihilä jatkaa.

Vuonna 2011 Nuoren kuvataiteen kilpailun voitti jyväskyläläinen Mikko Lyytinen öljyväriteoksellaan Pyhätön. Kilpailu tunnettiin aikaisemmin nimillä The Art of Analyste sekä The Art of Basware.  Aiempien vuosien parhaat teokset sekä tarkat osallistumisohjeet löytyvät osoitteesta http://www.basware.fi/art. Kilpailun etenemistä voi myös seurata Facebookissa, jossa on kilpailuun liittyvä sosiaalinen yhteisö nimellä Nuoren kuvataiteen kilpailu – The Art of Basware.

Esa Tihilä, CEO, Basware Oyj, puh. 040 480 7098, esa.tihila@basware.com

Basware on maailman johtava hankinnasta maksuun ja talousohjauksen ratkaisujen toimittaja, jonka palveluilla on yli miljoona käyttäjää yli 60 maassa. Baswaren avoin verkko yhdistää yli 320 000 verkkolaskuja tai hankintasanomia lähettävää yritystä maailmanlaajuisesti. Baswaren avulla organisaatiot voivat alentaa

tuotteiden ja palveluiden hankinnasta ja maksamisesta syntyviä kustannuksia sekä saavuttaa läpinäkyvyyden koko hankinnasta maksuun -prosessiin. Automatisoimalla manuaalisia prosesseja tehostetaan muun muassa hankintaa, sopimustenhallintaa, toimittajayhteistyötä, laskuautomaatiota ja talousohjausta. Baswaren ratkaisujen ja palvelujen avulla yritykset parantavat kassavirran hallintaa, tehostavat ennustamista sekä varmistavat taloushallintonsa ketteryyden. Ratkaisut ovat saatavilla Baswaren tai sen laajan kumppaniverkoston toimipisteissä Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Aasiassa. Baswaren osake noteerataan Helsingin Pörssissä.

www.basware.fi