Vapaus viimeistelyyn: Xerox mahdollistaa esitteiden ja vihkojen nopeamman ja helpomman viimeistelyn

14.5.2012 – Ammattimaisen näköiset kirjat, manuaalit ja vihkot ovat kysyttyjä ja tuottavat hyvin, mutta niiden valmistaminen saattaa olla haastavaa. Nykyisten tuotantonopeuteen liittyvien odotusten myötä tuotteiden viimeistely nousee usein suurimmaksi aikatauluhaasteeksi. Xeroxin uusi automaattinen viimeistelyratkaisu poistaa pullonkaulat, jotka usein tulevat vastaan inline- ja offline -tuotannossa.

Drupassa lanseerattu IntegratedPLUS Finishing Solution for Booklets tarjoaa alan ensimmäisen offline-automaatiotekniikan yhdistämällä yhteen laitteeseen inline-tekniikan tehokkuuden ja offline-tekniikan joustavuuden.

Aikaisemmin inline-viimeistelylaitteet ovat olleet dedikoituja vain yhdelle tulostimelle, mutta nyt uusi Dual Mode Feeder mahdollistaa useampien tulostimien tulosteiden käytön offline-käyttötilansa avulla. Esimerkiksi Xerox Colour 1000 Press-painokoneen luovutusalusta painotöineen voidaan työntää suoraan Xerox iGen™ 150 Press for booklet making -laitteen Dual Mode Feeder syöttölaitteeseen. Operaattori skannaa viivakooditetun erotinsivun ennen kuin lataa luovutusalustan Dual Mode Feeder:iin. Viivakoodi ohjaa Booklet maker laitteeseen oikeat asetukset automaattisesti ilman työläitä ja aikaa vieviä asetusten hakemisia ja säätämisiä. iGen 150 voi myös tulostaa samanaikaisesti toista työtä omalle luovutusalustalleen.

IntegratedPLUS Finishing Solutionin muut hyödyt ovat:

• Pienemmät kustannukset automaation myötä – automatisointi prepress vaiheessa vähentää aikaa, joka kuluu tuotannossa manuaalisiin toimenpiteisiin ja viimeistelyasetusten säätämiseen. Kun jokainen vihkotyö määritellään yksilöllisesti ja viimeistelylaite ymmärtää automaattisesti kuinka työt taitetaan ja sidotaan, inhimillisten virheiden määrä vähenee. Lopputuloksena on tuotannon läpimenoajan tehostuminen.
  • Monikäyttöisyys – Useampien tulostimien tulosteita voidaan viimeistellä yhdellä Booklet Maker -laittteella. Xerox iGen™ 150 Press laitteella voidaan tulostaa toista tuotetta samanaikaisesti, kun Booklet Maker tekee vihkoja esim. toisen tulostimen tulosteista. Näin tulostimia ja painokoneita voidaan hyödyntää niiden koko potentiaalin verran, mikä lisää tuottavuutta.

Saatavuus

Xeroxin IntegratedPLUS Finishing Solution for Booklets on saatavilla tämän vuoden aikana.

Janne Tilli, Xerox Oy, myyntipäällikkö, janne.tilli@xerox.com, puh. 040 586 9210