Verkkokoulutus mahdollistaa monenlaista oppimista – Xeroxin Virtual Learning -koulutuksissa osallistutaan aktiivisesti

7.11.2011 - Verkkokoulutus mahdollistaa monenlaista oppimista. Yrityksissä, joissa työntekijöitä koulutetaan paljon, joustava verkkokoulutus on otettu useimmiten vastaan erittäin positiivisesti. Myös Xerox on siirtänyt osan koulutuksistansa verkkoympäristöön. Globaalisti toimiva organisaatio on saanut verkosta koulutuksiinsa uutta tehoa.

Virtuaalikoulutuksia on järjestetty Xeroxilla noin vuoden ajan hyvin tuloksin. Nykyisissä verkkokoulutuksissa kaikki osallistujat osallistuvat aktiivisesti oppimistapahtumaan, eikä koulutus jää kouluttajan yksinpuheluksi. Xeroxilla lähes 20 vuotta työskennellyt Niklas Lindström kouluttaa Xeroxin uusia myyjiä virtuaalisten Xerox Virtual Learning -koulutusten avulla.

”Hyödynnän virtuaalikoulutuksen mahdollisuuksia monipuolisesti. Voin näyttää koulutettaville esimerkiksi videoita sekä erilaisia dokumentteja ja verkkosisältöjä. Pystyn myös ottamaan etäyhteyden heidän näyttöönsä ja jakamaan sen kaikille demoamistarkoituksessa. Tästä on hyötyä, kun tehdään erilaisia harjoituksia ja ryhmätöitä.”

Verkkokoulutuksen tavoitteena onkin tarjota vähintään yhtä hyvä ja tehokas oppimisympäristö kuin perinteisemmissä koulutuksissa. Myös verkkokoulutuksessa osanottajat tulisi ottaa mukaan keskusteluun ja nykyiset verkkokoulutustyökalut mahdollistavatkin äänen, chattailun ja erilaisten symbolien käyttämisen. Xeroxilla hyödynnetään myös verkkoympäristön itseopiskelutyökaluja sekä perinteisiä luokkahuonekoulutuksia.

Verkkokoulutuksen laajat mahdollisuudet

Yksi verkkokoulutusten suurimmista hyödyistä on se, että koulutettavat pystyvät kirjautumaan koulutusympäristöön vaikkapa omalta kotikoneeltaan. Kuluja säästyy myös hotellikustannuksissa, kun useammankin päivän koulutukset voidaan jakaa sopiviin ajanjaksoihin ja hoitaa virtuaalisesti. Onnistuneen virtuaalikoulutuksen pitämiseen tarvitaan Lindströmin mukaan vain verkko- ja puhelinyhteys.

”On vaikea rajata, millaisille organisaatioille tämä koulutusmuoto ei sopisi. Tärkeämpää on tiedostaa, mitä koulutuksella halutaan saavuttaa. Xeroxilla virtuaalista koulutusta hyödynnetään hyvin monipuolisesti eri kohderyhmien parissa, myyjistä huoltomiehiin ja johtotehtävissä toimiviin. Teknisen tiedon lisäksi jaamme erilaisia konkreettisia taitoja esimerkiksi huoltomiehille tai sparraamme asiantuntijoita”, Lindström päättää.

Niklas Lindström

p. +358405869271

niklas.lindstrom@xerox.com

Xerox

Xerox tarjoaa tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen sekä konsultointia ja ratkaisuja dokumenttien hallintaan ja ulkoistukseen. Xeroxin helmikuussa 2010 ostama ACS-yhtiö laajensi yrityksen tarjontaa lisäksi liiketoimintaprosessien ja IT-ratkaisujen ulkoistamispalveluihin, joita tarjotaan yrityksille ja julkishallinnon organisaatioille ympäri maailman. Xeroxin 136 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa. Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Xerox Oy markkinoi Suomessa Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja ohjelmistoja.

Lisätietoja Xeroxista saat osoitteesta www.xerox.fi

XEROX®, XEROX and Design® are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries.

Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.