Vihdoinkin! Tehokas suuvesi joka maistuu hyvältä

Suun terveys unohtuu kiireessä helposti. Toisaalta monet aloittavat päivänsä – tietämättään – alkoholilla purskutellen. Jordanin uudet, hyvältä maistuvat suuvedet ovat täysin alkoholittomia. Ne suojaavat tehokkaasti hampaita ja pitävät suun raikkaana pitkään. Saatavilla on kaksi vaihtoehtoa: hengityksen raikastava Jordan Fresh sekä Jordan Protect, joka antaa pitkäkestoisen fluorisuojan hampaille.

Suuveden käyttö täydentää tehokkaasti suunhoitoa. Alkoholipitoiset suuvedet saattavat kuitenkin ärsyttää ikeniä ja aiheuttaa suuhun polttelevaa tunnetta. Jordan tarjoaa vihdoin pitkään kaivatun, hyvänmakuisen ja alkoholittoman vaihtoehdon.

”Hammashoidon kulmakivet ovat lankaus, harjaus ja suuvedellä huuhtelu. Moni haluaisi käyttää suuvettä, mutta ei vielä ole löytänyt itselleen sopivaa vaihtoehtoa. Me haluamme auttaa suomalaisia pitämään entistä parempaa huolta suuhygieniasta tehokkaalla, mutta mielyttävällä ja hellävaraisella tavalla”, kertoo Cederroth Oy:n tuoteryhmäpäällikkö Kristian Fjäder.

Jordan Fresh

* Raikastaa hengityksen tehokkaasti
* Alkoholiton

* Sisältää fluoria
* Parabeeniton

Jordan Protect
* Suojaa hampaat tehokkaasti

* Sisältää E- ja B-vitamiinia

* Alkoholiton
* Sisältää fluoria
* Parabeeniton

Suuvesi täydentää puhdistuksen

Suuveden käyttö on tärkeää, sillä harjauksen ja hammasvälien puhdistuksen jälkeen se parantaa suun hygieniatasoa. Hammaslääkäri Tuula Koskela suosittelee fluoria sisältävää suuveden käyttöä yhdestä kahteen kertaa päivässä hampaiden harjauksen jälkeen.

”Purskuttelu huuhtelee hammasvälejä ja limakalvoja ja antaa hyvän lisäsuojan hampaiden fluorisuojaksi. Lisäksi se antaa suuhun raikkaan tunteen pitkäksi aikaa. Alkoholiton suuvesi sopii kaikille, sekä aikuisille ja myös lapsille sen jälkeen kun he ovat oppineet purskuttelemaan. Suuvesi auttaa myös henkilöitä, joiden on vaikea saada puhdistettua hampaitaan esimerkiksi huonon käden motoriikan takia.”, Koskela sanoo.

”Käytännön kokemuksella alkoholia sisältävät suuvedet ovat usein hyvin voimakkaan makuisia, joten ne vaativat usein totuttelua. Monet, esimeriksi herkkäsuiset eivät halua eivätkä voi niitä käyttää. Kokeiltuamme uutta Jordan-suuvettä, olemme pitäneet siitä ja sen raikkaasta ja miellyttävästä mausta.”, Koskela jatkaa.

Helpot askeleet kokonaisvaltaiseen suuhoitoon

1) Puhdista hammasvälit hammaslangalla päivittäin.
2) Harjaa hampaat fluorihammastahnalla kaksi kertaa päivässä, aamulla ja illalla.
3) Kun hampaat on puhdistettu hammaslangalla ja -harjalla, huuhtele suu fluoria sisältävällä suuvedellä.

Jordan-suuvedet saatavilla päivittäistavarakaupoista ja hyvin varutetuista apteekeista lokakuussa 2011. Suositushinta: 6,99 €.

Cederroth Oy

Kristian Fjäder