Viledalta uusi ympäristöystävällinen tuotesarja vihreään siivoukseen

Vileda tuo markkinoille ainutlaatuisen Vileda Naturals -sarjan vihreämpään arkeen. Sarjan kaikki tuotteet on valmistettu ympäristöä säästäen: niiden valmistuksessa on käytetty uusiutuvia luonnonvaroja ja kierrätysmateriaaleja. Ympäristöystävällistä on myös tuotteiden valmistus.

luonnonvaroja ja kierrätysmateriaaleja. Ympäristöystävällistä on myös tuotteiden valmistus. Vileda Naturals -uutuussarjan tausta-ajatuksena on, että jokainen voi tehdä jotain tehdäkseen arjesta vihreämmän. Tammikuussa lanseerattavan sarjan tuotteet tekevät siivoamisesta entistä ympäristöystävällisempää – tuotteet on valmistettu kestävän kehityksen mukaisesti. – Olemme etsineet aktiivisesti uusia materiaaleja, ja tuotekehityksemme on kehittänyt meille tavan valmistaa siivousvälineitä mahdollisimman ekologisesti. Uusi Vileda Naturals -tuotesarja perustuu kierrätettyihin ja uusiutuviin materiaaleihin. Sarja on edistysaskel kohti positiivista suuntausta: kuluttaja ymmärtää, että käyttämällä luontoystävällisiä tuotteita hän siivoaa vihreällä omallatunnolla, Viledan Pohjoismaiden markkinointipäällikkö Petra Lamorell kertoo. Vihreään Vileda Naturals -sarjaan kuuluu seitsemän tuotetta: yleis-, lattia- ja talousliina, SuperMocio-liuskamoppi ja -sanko, levymoppi sekä lattiaharja. Kaikki tuotteet on valmistettu siten, että niiden valmistusmateriaaleista mahdollisimman suuri osa on uusiutuvia luonnon- ja kierrätysmateriaaleja. Liinat ovat 100% luonnonmateriaalia: maissitärkkelyksestä valmistettua PLA:ta, selluloosaa ja puuvillaa. Talousliina on valmistettu täysin biohajoavasta materiaalista, joten se maatuu kompostissa. Levymopin ja Vileda SuperMocio -liuskamopin varret ovat kierrätysterästä, moppipäissä on käytetty selluloosaa, PLA:ta, kierrätyspolyesteriä ja puuvillaa. Sangossa on käytetty kierrätettyä muovia ja harjan harjakset on valmistettu 100% kierrätysmuovista. Kaikkia tuotteita ei voida täysin valmistaa kierrätysmateriaaleista, sillä tuotteista ei tulisi riittävän kestäviä tai raaka-aineiden saatavuus on vielä liian rajattua. Viledan ympäristöajattelu ei rajoitu pelkästään tuotteen valmistukseen. Kaikki Viledan tehtaat ovat ympäristösertifioituja eikä yritys käytä lainkaan PVC-muovia. Tuotteet tunnetaan pitkäikäisyydestään, sillä käytetyt materiaalit eivät ole pelkästään ympäristöystävällisiä vaan myös kestäviä ja tehokkaita. Esimerkiksi Vileda Naturals -liinoilla on vähintään samat ominaisuudet kuin vastaavilla synteettisistä kuiduista ja öljypohjaisista materiaaleista valmistetuilla liinoilla. Painokelpoiset kuvat löydät täältä: www.vision.fi, käyttäjätunnus: fhp, salasana: vileda1 Lehdistön tuotenäytteet ja lisätiedot: Sanna Hiedanpää, puh. 0424 286611, s-posti: sanna.hiedanpaa@fhp-ww.com