Virtuaalisessa tallennuksessa uraauurtava käänne

EMC:n VPLEX™ -teknologia mahdollistaa ensimmäistä kertaa konesalin rajat ylittävän tallennusresurssien yhdistämisen ja jakamisen

Maailman johtava tietoinfrastruktuuriratkaisujen toimittaja EMC on julkistanut mullistavan teknologian, joka edistää merkittävästi tallennuksen virtualisointia ja luo pohjan täysin uudenlaisille tietojenkäsittelymalleille. VPLEX™ -teknologia irrottaa tiedonhallinnan fyysisen konesalin rajoitteista ja mahdollistaa tallennusresurssien yhdistämisen ja jakamisen matkojen päästä. Teknologian myötä voidaan puhua aidosti virtuaalisesta tallennuksesta, jolla tulee olemaan merkittävä rooli kehittyvissä pilvipalveluissa. Uudella teknologialla tuhannet virtuaalikoneet ja petatavujen tietomassat voidaan vaivatta siirtää tuhansien kilometrien päähän, mikä tietää merkittäviä kustannussäästöjä ja tuo turvaa alueellisten katastrofien varalta. Tulevaisuudessa tallennusjärjestelmien työkuormia voidaan dynaamisesti hallita ja tasapainottaa eri puolilla maapalloa. Muutosta voi verrata palvelinvirtualisoinnin tuomaan muutokseen. Jatkossa vain tietyille sovelluksille tarkoitetuista tallennusjärjestelmistä tulee huipputehokkaita ja joustavia resursseja, jotka voidaan jakaa monien käyttöympäristöjen kesken. Tietojenkäsittely- ja tallennusresurssien yhdistäminen antaa mahdollisuuden kokonaisten datakeskusten virtualisointiin ja hallintaan yhtenä resurssina. Näin organisaatiot voivat rakentaa kaikki konesaliratkaisunsa täysin uudelle pohjalle. VPLEX™ -teknologia yhdistää klusteroinnin skaalautumisen ja älykkään globaalin välimuistin, joka jaetaan hajautetusti eri järjestelmien kesken. Ensimmäiset välittömästi tarjolla olevat tuotteet ovat VPLEX Local ja VPLEX Metro, joissa käytetään Intel® Xeon® -moniydinprosessoreita, älykkäitä 32 GB:n välimuisteja ja tehokkaita 8 Gb/s:ssa kuitukanavayhteyksiä. VPLEX Local on tarkoitettu eri valmistajien tallennusresurssien virtualisointiin yhdessä datakeskuksessa, kun taas VPLEX Metro mahdollistaa kahden konesalin tallennusresurssien yhdistämisen sadan kilometrin säteellä. Aiheesta lisää englanninkielisessä tiedotteessa: http://www.emc.com/about/news/press/2010/20100510-01.htm Lisätietoja: EMC Computer-Systems Oy, teknologiajohtaja Jussi Lehtinen, puh. 040 848 8099, Lehtinen_Jussi@emc.com Lisätietoja EMC:stä EMC Computer-Systems Oy:n emoyhtiö EMC Corporation (NYSE: EMC) on maailman johtava tietoinfrastruktuuriin keskittynyt teknologia- ja ratkaisutoimittaja. Yhtiön tuotteet ja palvelut auttavat organisaatioita muuttamaan toimintaansa ja hyödyntämään tietopääomaansa. EMC:n liikevaihto vuonna 2009 oli 14 miljardia dollaria. www.emc.fi