Visa ja Mastercard maksuvälineiksi kaikkiin Suomen Lidl-myymälöihin

Lidl Suomi Ky ja Luottokunta ovat tehneet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Lidl Suomi Ky ottaa kaikissa 130:ssa myymälässään maksuvälineeksi käyttöön nykyisten pankki- ja Visa Electron korttien rinnalle myös Visa ja Mastercard –luottokortit. Virallinen aloitus on juhannusviikolla maanantaina 15.6.2009, mutta teknisesti maksaminen luottokortilla onnistuu jo tällä hetkellä. Lidl on testannut luottokortteja erilaisissa myymälöissä ja erilaisilla maantieteellisillä alueilla. Turismilla tms. liikkumiseen tai ostokäyttäytymiseen vaikuttavalla paikallisella tekijällä ei ollut suurta yksittäistä vaikutusta korttimaksamisen määrään tai luonteeseen. Luottokorttia käytettiin hyvin tasaisesti eri puolilla Suomea muiden maksutapojen rinnalla ja palaute on ollut niin asiakkailta kuin henkilökunnalta yksinomaan positiivista. ”Kyse on ennen kaikkea asiakaspalvelusta ja valinnanvapaudesta. Asiakkaan sisääntullessa otamme pullonpalautuksessa vastaan kaikki suomalaisen päivittäistavarakaupan myymät pullot ja tölkit ja poislähtiessa kassalla hyväksymme kaikki merkittävimmät pankki- ja luottokortit. Lisäksi vaihdamme koko ajan fyysisiä kassapöytiämme pitkään skandinaaviseen malliin eli olemme huolellisesti kuunnelleet suomalaisen kuluttajan toiveita”, toteaa Lidlin toimitusjohtaja Antti Tiitola. Lidlin historia pähkinänkuoressa Lidl on yksi Euroopan suurimmista vähittäiskaupan myymäläketjuista. Yhtiön liikeideana on tarjota korkealaatuisia elintarvikkeita ja käyttötavaroita edulliseen hintaan. Lidlin tarjoaman monipuolisen valikoiman erinomainen hinta-laatusuhde pohjautuu yrityksen omiin, tarkkaan valvottuihin tuotemerkkeihin ja poikkeuksellisen tehokkaaseen toimintamalliin. Lidl aloitti toimintansa Suomessa vuonna 2002. Lidl Suomi Ky työllistää noin 2 500 henkilöä ja sillä on 130 myymälää ympäri Suomen Hangosta Sodankylään. Yhtiön liikevaihto Suomessa vuonna 2007 oli 550 miljoonaa euroa. Lisätietoja antaa hallintojohtaja Lauri Sipponen (09) 234 567 80 Lisätietoja Suomen Lidlistä: www.lidl.fi