VMP Group palvellut Porvoon alueen työnhakijoita ja yrityksiä menestyksekkäästi jo kymmenen vuotta

Lehdistötiedote 21.5.2013

Henkilöstöpalveluita tarjoavan VMP Groupin Porvoon toimipiste juhlii toukokuussa kymmentä työntäyteistä vuotta. Vuosien aikana Porvoon toimiston kautta on työllistynyt yli 2 000 työntekijää erilaisiin tehtäviin.

VMP Groupin Porvoon toimipiste palvelee yrityksiä ja työnhakijoita Porvoon, Loviisan ja Sipoon alueella. Henkilöstöä välitetään kaikille toimialoille, mutta eniten työllistävät teollisuus, rakentaminen, kauppa sekä hotelli- ja ravintola-ala. Kymmenessä vuodessa suhtautuminen henkilöstövuokraukseen ja vuokratyön tekemiseen on muuttunut huomattavasti myönteisempään suuntaan ja siitä on tullut pysyvä osa työmarkkinoita.

- Henkilöstövuokraus on jo monelle tuttu tapa hankkia omia toiveita vastaavaa työtä ja toisaalta palkata väkeä yrityksen muuttuviin tarpeisiin. Erityisen mukavaa on ollut huomata, että yritysten vakituiset työntekijät ovat ottaneet vuokratyötä tekevät työkaverinsa osaksi työpaikan tiimiä, sanoo Porvoon VMP-yrittäjä Jaanamaija Hapuoja

Henkilöstövuokraus on useille nuorille ensimmäinen tapa työllistyä. Yli 40 prosenttia VMP:n työntekijäasiakkaista on alle 25-vuotiaita, joten yrityksen rooli nuorten työllistäjänä on suuri. Siksi VMP on myös yksi neljästä pääyhteistyökumppanista Nuorten hyväksi -kampanjassa, jolla kerätään varoja lasten ja nuorten syrjäytymistä ehkäiseviin hankkeisiin. Kampanjan suojelijana toimii tasavallan presidentti Sauli Niinistö.

Henkilöstövuokraus on hyvä väylä työllistymiseen myös pitkään työelämässä olleille, joiden työkokemus on arvokasta pääomaa työmarkkinoilla. Hapuoja kannustaa työnhakijoita tarttumaan lyhyempiinkin työmahdollisuuksiin, sillä yritysten tarpeet muuttuvat jatkuvasti.

- Lyhytaikainenkin työllistyminen on mahdollisuus myös pidempään työsuhteeseen ja kaikki työkokemus on plussaa uutta työpaikkaa hakiessa. Kaikkein tärkeimpänä pidän oikeaa asennetta työntekoon – työtä pelkäämätön, reipas ja motivoitunut tekijä on aina tervetullut töihin, kannustaa Hapuoja.

Lisätietoja: VMP Group Porvoo, yrittäjä Jaanamaija Hapuoja, puh. 0400 843 394 tai jaanamaija.hapuoja@vmp.fi

VMP Group on Suomen suurimpiin kuuluva ja palvelualueverkostoltaan valtakunnan laajin henkilöstöpalvelualan konserni. Ketjun liikevaihto vuonna 2012 oli 87 miljoonaa euroa. VMP tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman yrityksen liiketoimintaa tukevia ratkaisuja, joihin kuuluvat henkilöstövuokraus- ja rekrytointi-, ulkoistus- ja koulutuspalvelut sekä ulkomaalaisten ammattilaisten välittämiseen erikoistuneet kansainväliset henkilöstöratkaisut. Vuonna 1988 perustettu konserni on suomalaisessa yksityisomistuksessa, ja se haluaa olla mukana kehittämässä työelämän tuottavuutta vastuullisesti kaikilla markkina-alueillaan. VMP Group toimii franchising-periaatteella noin 50 paikkakunnalla Suomessa, Ruotsissa ja Virossa. Konsernilla on ulkomaalaistaustaisten työntekijöiden välittämiseen erikoistunut toimisto Romaniassa. Vuonna 2012 VMP työllisti lähes 12 000 työntekijää 3 000 asiakasyritykseen. VMP on EK:n alaisen Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n jäsen. www.vmp.fi

Avainsanat: