Xerox ja Isoworks huoltoyhteistyöhön

31.10.2012 - Xerox ja Isoworks Oy ovat sopineet koko Suomen kattavasta Xeroxin laitteiden ylläpidosta ja huoltotoiminnoista vuoden 2013 alusta. Kolmen vuoden sopimuksen arvo on noin15 miljoonaa euroa ja kattaa noin 20 000 laitteen ylläpidon. Yhteistyösopimus tarkoittaa asiakkaille entistä laadukkaampia sekä kehittyneempiä palveluja.

Xeroxin aikaisempi kumppani ei enää pystynyt tarjoamaan palveluitaan muuttuneiden olosuhteiden vuoksi. Isoworks valikoitui voittajaksi tarjouskilpailun jälkeen.

Sopimus koskee kaikkia Xeroxin tulostimia, monitoimilaitteita sekä tuotantolaitteita Suomessa, pääkaupunkiseudun tuotantolaitteita lukuun ottamatta. PK-seudulla järeämmät tuotantolaitteet hoidetaan Xeroxin oman huoltoteknikkokunnan työpanoksella. Lisäksi sopimuksen piiriin kuuluu kolmannen osapuolen merkkejä, joille on huoltosopimus Xeroxin kautta.

”Meillä oli tarve saada uudeksi kumppaniksemme huollon ammattilainen, joka pystyy kehittämään toimintaansa sekä palvelutarjontaansa muuttuvassa maailmassa. Tämä on satsaus tulevaisuuteen”, kertoo Xeroxin toimitusjohtaja Pete Brusi.

Yhteistyön myötä lisää resursseja ja joustavuutta

Kilpailutuksen voitti Isoworks Oy, sillä yritys pystyi tarjoamaan parhaan kokonaispaketin huollon järjestämiseksi. Lisäksi valintaan vaikutti yrityksellä jo valmiina oleva koko maan kattava kenttäorganisaatio sekä järkevä hinnoittelu ja strateginen ymmärrys Xeroxin liiketoiminnasta. Yhteistyön myötä Xeroxin laitteille ja asiakkaille pystytään järjestämään entistä enemmän huollon resursseja ja sitä kautta kehittämään palveluita sekä tuomaan toimintaan parempaa joustavuutta.

”On hienoa, että pystyimme hyvässä hengessä neuvottelemaan molempia osapuolia nyt ja tulevaisuudessa hyödyttävän palvelusopimuksen. Isoworks on brändimme mukainen laadukas toimija, jonka palvelut sopivat hyvin yhteen Xeroxin strategian kanssa. Huolto on meille tärkeä asia ja tällä turvaamme asiakkaidemme tyytyväisyyden myös tulevaisuudessa”, summaa Brusi.

Samoilla linjoilla on Isoworksin toimitusjohtaja Marko Savolainen.

”Sopimus Xeroxin kanssa vahvistaa Isoworksin asemaa Suomen suurimpana huolto- ja ylläpitopalveluita tarjoavana it-palveluntarjoajana. Maanlaajuinen palveluverkkomme, asiantunteva organisaatiomme ja hiotut toimitusprosessimme takaavat, että pystymme tuottamaan Xeroxin kaltaisella valtakunnalliselle toimijalle monipuolisia ja kilpailukykyisiä palveluita.”

Pete Brusi, toimitusjohtaja, Xerox Oy, pete.brusi@xerox.com, puh. 040 586 9320
Marko Savolainen, toimitusjohtaja, Isoworks Oy, marko.savolainen@isoworks.fi, puh 050 304 0512

Xerox Oy

Xerox Oy on osa Xerox Corporationia, joka on maailman johtava liiketoimintaprosessien ja dokumenttien hallinnan ratkaisuja tarjoava yhtiö. Yhtiön liikevaihto vuonna 2011 oli noin 23 miljardia dollaria. Xeroxin tarjoamat teknologiat, asiantuntemus sekä palvelut tuovat kaikenkokoisille yrityksille keinon tehostaa ja yksinkertaistaa toimintojaan sekä mahdollisuuden keskittyä omaan liiketoimintaansa. Xerox Corporationin pääkonttori sijaitsee Yhdysvaltojen Norwalkissa. Xerox tarjoaa ratkaisuja liiketoimintaprosessien ulkoistuksiin ja asiakkuuksien hallintaan sekä yksityiselle että julkiselle sektorille

maailmanlaajuisesti. Lisäksi yhtiö tarjoaa markkinoiden johtavia asiakirjateknologioita, palveluita, ohjelmistoja sekä tarvikkeita graafisen alan ja toimistotulostamisen tarpeisiin. Xeroxin 136 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa. Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Xerox Oy markkinoi Suomessa Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja ohjelmistoja.

Lisätietoja Xeroxista saat osoitteesta www.xerox.fi

Isoworks Oy
Isoworks varmistaa yritysten tietotekniikka- ja viestintäratkaisujen sujuvan toimivuuden. Isoworksin tarjoamat palvelut kattavat niiden käyttöönottovaiheen, käytönaikaisen hyödyntämisen sekä jatkuvan kehityksen. Yhtiö toteuttaa vuoden aikana 350 000 asiakastoimeksiantoa ja sen palveluksessa työskentelee noin 600 henkilöä 40 paikkakunnalla. Isoworks kuuluu Fujitsu Services Oy -konserniin. SFS-Sertifiointi myönsi Isoworksille huhtikuussa 2001 laatusertifikaatin, joka perustuu SFS-EN ISO 9001:2000 -standardiin. www.isoworks.fi