Xerox ja Libris tehneet merkittävän yhteistyösopimuksen

Perinteikäs painotalo panostaa digitaalisuuteen

Lehdistötiedote 9.12.2014

Xerox Oy ja painotalo Libris ovat solmineet kattavan yhteistyösopimuksen, jonka myötä Libris ottaa entistä isompaa jalansijaa digitaalisen painon puolella markkinatilanteessa, jossa uudistuminen on kiistaton menestyksen edellytys.

Xeroxin ja Libriksen välinen kauppa sisältää Xerox iGen150 -painokoneen, joka on nopeudessaan ja laadukkuudessaan markkinoiden eliittiä. Hankittuun iGen 150 -painokoneeseen sisältyy myös InregratedPLUS Finishing Solution -jälkikäsittely sekä uusi FreeFlow Core -työnkulun automaatio-ohjelmisto. Yhteistyösopimuspaketti sisältää Xeroxin tukitoiminnot Libriksen liiketoiminnan sekä myynnin kehittämiseen. Lisäksi iGen 150:n automaatio vähentää manuaalisia työvaiheita ja tuo huomattavia kustannussäästöjä ja tehokkuutta.

”Olimme tilanteessa, jossa perinteinen tuoteportfoliomme oli tullut auttamattomasti tiensä päähän. Tarvitsimme kumppanin, joka pystyy tarjoamaan meille parhaan tuen ja teknologian yrityksemme kasvumahdollisuuksien ja tulevaisuuden suunnitelmien toteuttamiseksi. Syksyn aikana vakuutuin, että Xerox todella pystyy lunastamaan lupauksensa liiketoimintamme kehittämisestä, iGen 150:n laadusta ja on paras kumppani tarpeeseemme. Lisäksi iGenin ja FreeFlow Coren tarjoama automaatio on laadukkaan työn tuotannossa länsimaisella kustannustasolla ehdoton”, Libriksen toimitusjohtaja Mikko Ilomäki kertoo.

”Nyt solmittu kumppanuus viitoittaa tietä pitkälle tulevaisuuteen. Haluamme osaltamme tukea Libriksen liiketoimintaa ja on hienoa olla mukana legendaarisen painotalon matkalla kohti uudenlaista tapaa toimia sekä tarjota tukea ja osaamistamme heidän digitaalisten painotuotteiden myynnin kehittämiseen”, kertoo Xeroxin graafisen puolen maajohtaja Janne Tilli.

Helsinkiläinen painotalo erottautuu nopeudella ja laadulla

Valtaosa Libriksen asiakaskannasta tulee pääkaupunkiseudulta. Jatkuvat muutokset tuotteiden vaatimuksissa niin kustannusten kuin aikataulunkin osalta vaativat painotaloilta ketteryyttä ja muutosvalmiutta.

”Nopeus on tänä päivänä se, millä markkinoilla erottaudutaan. Tilauspäätöksen saavuttua on toimittava salamannopeasti. Uusi kumppanuutemme varmistaa, että pystymme toimittamaan painotyöt asiakkaalle parissa tunnissa aineiston saapumisesta. Lisäksi meidät tunnetaan legendaarisesta offset-laadusta – nyt tehty investointi varmistaa, ettei laadusta tarvitse karsia tippaakaan vaikka työ toteutettaisiin digitaalisesti”, Ilomäki kertoo.

Libriksellä on ollut ennestään käytössä Xeroxin XMPie PersonalEffect -ohjelmisto, jota yritys tulee myös jatkossa hyödyntämään monikanavamarkkinoinnissaan nimellä Libris Kampanjapalvelu. Palvelu mahdollistaa kattavat, kanavariippumattomat kampanjatoteutukset nopeasti ja kustannustehokkaasti. Libris Kampanjapalvelu on erittäin suosittu mm. järjestöjen jäsenhankintakampanjoissa, mutta toimii loistavasti esim. yritysten uusasiakashankinnan tukena.

Libris tulee juhlistamaan uutta digitaalisuuden aikaa myös yrityksen perinteikkäässä tapahtumassa Valon päivänä 3.2.2015, jolloin yritys kutsuu asiakkaat ja yhteistyökumppanit tutustumaan yrityksen tuotantotiloihin ja toimintaan Helsingin Kontulaan.

Xerox Oy
Janne Tilli
maajohtaja, Graphic Communications
janne.tilli@xerox.com

Libris Oy
Mikko Ilomäki
mikko.ilomaki@libris.fi

Xerox Europe
Jo yli 75 vuoden ajan, xerografian keksimisestä lähtien, Xerox on auttanut yrityksiä yksinkertaistamaan dokumentinhallinnan työnkulkuja. Olemme liiketoimintaprosessien ja dokumentinhallinnan johtava osaaja maailmassa ja autamme tehostamaan toimintoja niin, että yritykset voivat keskittyä omaan liiketoimintaansa. Xeroxin pääkonttori sijaitsee Yhdysvaltojen Norwalkissa, Connecticutissa. Xeroxin yli 140 000 työntekijää palvelevat asiakkaita 180 maassa tarjoten palveluita, tulostusratkaisuja ja ohjelmistoja yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaille. Lisää osoitteessa www.xerox.com.

Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa.

XEROX®, XEROX and Design® are trademarks of Xerox in the United States and/or other countries.

Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.

Libris Oy
Libris on Helsingissä toimiva markkinointi- sekä yritys- ja yhteisöviestinnän painotuotteita valmistava yritys. Vuonna 1928 perustetun yrityksen historiaan on mahtunut monia tuotantosuuntia pula-ajan sokeri- ja leipäkorteista pörssinousun hulppeisiin vuosikertomuksiin. Tänä päivänä toiminnan ytimessä ovat nopean toimitusajan tuotteet vahvistettuna kasvavalla digitaalisella Libris Kampanjapalvelulla. Pääkaupunkiseudun pikapalvelun ohella Libris on tunnettu vaativista painokokonaisuuksien toteutuksista. Libris työllistää 40 henkilöä. Yrityksen pitkäaikainen omistaja on Väisäsen suku. www.libris.fi

Avainsanat: