Xerox ja McAfee Demo julkistivat ensimmäisen tietoturvaohjelman tulostinten suojaamiseksi

Lehdistötiedote 29.10.2012

Xerox ja McAfee ovat julkistaneet uuden haittaohjelmilta ja viruksilta suojaavan tietoturvaohjelman, joka on valmiiksi asennettuna Xeroxin tulevissa verkkoliitännäisissä monitoimitulostimissa. Tämä McAfee Embedded Control -ohjelmisto käyttää hienostunutta suodatustekniikkaa ja sallii vain hyväksyttyjen ohjelmien käytön. Haittaohjelmat mielletään usein vain työasemien ja palvelimien ongelmaksi, mutta Xeroxin esitys McAfee FOCUS 12 turvallisuuskonferensissa osoitti kaikkien verkkoympäristöön kytkettyjen laitteiden olevan alttiita haittaohjelmille.

“Kun monitoimilaite vastaanottaa ja prosessoi dataa tulostusta, kopiointia, skannausta tai faksausta varten, se voi altistua haittaohjelmien hyökkäykselle. Tämä altistus jää usein huomiotta, kertoo McAfeen Tom Moore, vice president, Embedded Security.

Xeroxin ja McAfeen tietoturvaratkaisu helpottaa IT-hallinnon toimintaa, koska ohjelmisto on integroitu monitoimilaitteen ohjausyksikköön. Järjestelmä ilmoittaa välittömästi havaitut tietoturvauhkat, tallentaa tapahtuma-ajan ja uhkan lähteen ja antaa toimintaohjeet uhkan poistamiseksi. Ratkaisun ansiosta IT-hallinnon työ valvoa ja torjua tietoturvauhkia helpottuu huomattavasti.

Kasvuyhtiö Climax Portable Machining and Welding Systems testaa Xeroxin ja McAfeen uutta teknologiaa.

“Kasvustrategiamme myötä riskimme altistua viruksille ja haittaohjelmille kasvaa. McAfeen teknologian käyttöönotto Xerox-laitteissamme auttaa suojaamaan omaisuuttamme järjestelmiä integroidessamme.”

Xeroxin ja McAfeen tutkimus painottaa verkkoympäristössä toimivien tulostinten ja monitoimilaitteiden tietoturvan tarvetta. Tutkimuksen mukaan yli puolet (54 %) toimistotyöntekijöistä kertoi, ettei noudata yrityksen tietoturvapolitiikkaa ja 21 % vastaajista ei tunne työnantajansa tietoturvapolitiikkaa. Tämän vuoksi muun muassa luottokortti-, talous, henkilöstö- ja verotiedot saattavat päätyä vääriin käsiin. Tutkimuksen mukaan 39 % toimistotyöntekijöistä on huolissaan kopioidun, skannatun ja tulostetun tiedon turvasta.

“IT-hallinto ei aina miellä tulostinta tietoturvariskiksi. Embedded Control -ohjelmisto suojaa laitteemme entistä paremmin, mikä helpottaa asiakkaidemme toimintaa, sanoo Rick Dastin, president, Xerox Office and Solutions Business Group.

Ensimmäiset McAfee Embedded Control- ja McAfee Embedded Management -ohjelmilla suojatut Xerox WorkCentre®- ja ColorQube® -sarjojen tuotteet tulevat markkinoille vuonna 2013.

Lisätietoja, videoita ja kuvia Xeroxin ja McAfeen yhteistyöstä: http://www.xerox.com/security.

Seppo Valjakka, Tuotemarkkinointipäällikkö, Xerox Oy, puh. 0400 473210, seppo.valjakka@xerox.com

Xerox Oy

Xerox Oy on osa Xerox Corporationia, joka on maailman johtava liiketoimintaprosessien ja dokumenttien hallinnan ratkaisuja tarjoava yhtiö. Yhtiön liikevaihto vuonna 2011 oli noin 23 miljardia dollaria. Xeroxin tarjoamat teknologiat, asiantuntemus sekä palvelut tuovat kaikenkokoisille yrityksille keinon tehostaa ja yksinkertaistaa toimintojaan sekä mahdollisuuden keskittyä omaan liiketoimintaansa. Xerox Corporationin pääkonttori sijaitsee Yhdysvaltojen Norwalkissa. Xerox tarjoaa ratkaisuja liiketoimintaprosessien ulkoistuksiin ja asiakkuuksien hallintaan sekä yksityiselle että julkiselle sektorille

maailmanlaajuisesti. Lisäksi yhtiö tarjoaa markkinoiden johtavia asiakirjateknologioita, palveluita, ohjelmistoja sekä tarvikkeita graafisen alan ja toimistotulostamisen tarpeisiin. Xeroxin 136 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa. Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Xerox Oy markkinoi Suomessa Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja ohjelmistoja.

Lisätietoja Xeroxista saat osoitteesta www.xerox.fi

XEROX®, XEROX and Design® are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries.

McAfee

McAfee Inc. on johtava tietoturvateknologiaan keskittynyt yritys ja sen pääkonttori on Santa Clarassa, Yhdysvalloissa. Se toimittaa proaktiivisia ja hyväksi havaittuja ratkaisuja ja palveluja, jotka suojaavat järjestelmiä ja verkkoja ympäri maailman. Ainutlaatuisen tietoturvaosaamisensa ja innovointiin keskittymisensä ansiosta McAfee auttaa kotikäyttäjiä, yrityksiä, julkista sektoria ja palveluntarjoajia estämään hyökkäyksiä ja käyttökatkoksia sekä seuraamaan ja parantamaan tietoturvaansa.