Xerox julkaisi vuoden 2012 kansalaisuusraporttinsa

3.10.2012 – Xerox on julkaissut jokavuotisen globaalin kansalaisuusraporttinsa. Raportin sijoittajille suunnatussa kirjeosiossa Xeroxin puhemies ja toimitusjohtaja Ursula Burns kommentoi yhtiön toimintaperiaatteisiin perustuvia kestävän kehityksen innovaatioita. Innovaatiot linjaavat Xeroxin laajempaa tarkoitusta työn tekemisen tapojen yksinkertaistamisesta sekä pienissä yrityksissä että suurissa yhtiöissä ympäri maailman.

”Yksinkertaistaminen ei tarkoita vaatimustason vähentämistä tai laadusta tinkimistä, vaan tavoitteena on vähentää ylimääräisiä ja arvottomia työtehtäviä ottamalla käyttöön teknologia ja uusimmat innovaatiot älykkäästi ja strategisesti. Näin tekemällä säästetään aikaa, rahaa ja resursseja sekä vähennetään jätteen määrää”, Burns kirjoittaa.

Viime kuussa Xerox sai tunnustuksen yhtiön sosiaalisen vastuun sitoumuksistaan. Viidentenä peräkkäisenä vuotena Xerox täytti FTSE4Good-sertifikaatin kriteerit, jotka koskevat yhtiön sosiaalista vastuuta, sijoittajavastuuta, ihmisoikeuksia sekä ympäristötekoja. Vuonna 2001 käyttöönotettu FTSE4Good -indeksi koostuu erilaisista suorituskykytesteistä, jotka kertovat sosiaalisesta vastuusta kiinnostuneille sijoittajille yrityksen tilanteesta käyttäen hyväksi kansainvälisesti hyväksyttyjä standardeja.

Tietoa näistä ja muista tuloksista löytyy raportista, joka on jaoteltu neljään eri osa-alueeseen. Alapuolelle on merkitty jokaisen osion kohokohdat:

- Asiakkaiden tukeminen: Xerox on luonut Open Xerox- onlineportaalin, joka rohkaisee asiakkaita ottamaan osaa kokeileviin tutkimuksiin, jotka koskevat uusia tuotteita, applikaatioita ja palveluita. Portaalista pääsee tutustumaan Xeroxin uusimpiin innovaatioihin ja se antaa käyttäjille mahdollisuuden testata uusimpia teknologioita sekä antaa niistä palautetta suoraan tiedemiehille ja insinööreille.

- Työyhteisöjen kehittäminen: Xerox saavutti parhaan luokituksen Human Rights Campaign -säätiön teettämässä vuoden 2011 tasa-arvoa mittaavassa tutkimuksessa sekä Best Places to Work t-utkimuksessa.

- Maapallon suojeleminen: Xerox sai Newsweekin Green Ranking -listalla tunnustuksen työstään, jota se on tehnyt kestävän kehityksen innovaatioiden eteen. Newsweek rankkasi Xeroxin 50 parhaan yrityksen joukkoon.

- Yleinen hyvä: 11 Xeroxin työntekijälle myönnettiin vuodeksi palkallinen mahdollisuus työskennellä voittoa tavoittelemattomassa organisaatiossa oman paikallisen yhteisön hyväksi. Työntekijöillä oli mahdollisuus jakaa yhteisöille omia liiketoimintakokemuksiaan ja näkemyksiään ja joissakin tapauksissa myös osallistua Xeroxin Lean Six Sigma –koulutukseen parantaakseen yhteisöjensä tehokkuutta ja vaikuttavuutta.

Raportti sekä lisätietoja Xeroxin kansalaisuusaktiviteeteista löytyy http://www.xerox.com/citizenship.

Pete Brusi, toimitusjohtaja, Xerox Oy, pete.brusi@xerox.com, puh. 040 586 9320

Xerox Oy

Xerox Oy on osa Xerox Corporatiota, joka on maailman johtava liiketoimintaprosessien ja dokumenttien hallinnan ratkaisuja tarjoava yhtiö. Yhtiön liikevaihto vuonna 2011 oli noin 23 miljardia dollaria. Xeroxin tarjoamat teknologiat, asiantuntemus sekä palvelut tuovat kaikenkokoisille yrityksille keinon tehostaa ja yksinkertaistaa toimintojaan sekä mahdollisuuden keskittyä omaan liiketoimintaansa. Xerox Corporationin pääkonttori sijaitsee Yhdysvaltojen Norwalkissa. Xerox tarjoaa ratkaisuja liiketoimintaprosessien ulkoistuksiin ja asiakkuuksien hallintaan sekä yksityiselle että julkiselle sektorille

maailmanlaajuisesti. Lisäksi yhtiö tarjoaa markkinoiden johtavia asiakirjateknologioita,palveluita, ohjelmistoja sekä tarvikkeita graafisen alan ja toimistotulostamisen tarpeisiin.Xeroxin 136 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa. Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Xerox Oy markkinoi Suomessa Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja ohjelmistoja.

Lisätietoja Xeroxista saat osoitteesta www.xerox.fi

XEROX®, XEROX and Design® are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries.