• Havas Worldwide Helsinki/

Xerox on Euroopan tulostuksenhallintapalveluiden johtaja -          Quocirca nimitti yhtiön markkinajohtajaksi jo toisena peräkkäisenä vuotena

Lehdistötiedote 9.12.2010 - Tutkimusyhtiö Quocirca nimitti Xeroxin tulostuksenhallintapalveluiden markkinajohtajaksi eurooppalaisia toimittajia vertailevassa raportissaan.  Jo toisena peräkkäisenä vuotena Quocirca jakoi tunnustuksen pohjautuen Xeroxin globaaliin toimintaan, monipuolisiin tuotteisiin niin toimistopuolelle kuin painotaloille ja virtuaalityöntekijöillekin sekä liiketoimintaprosessien ulkoistukseen ja IT-ulkoistuksien asiantuntemukseen.

Raportti tarjoaa kattavan kuvan tulostuksenhallintapalveluiden alati muuttuvasta näkymästä Euroopassa. Se nostaa Xeroxin esiin yhtiönä, joka tuottaa tuloksia kaikenkokoisille yrityksille sekä huomioi tosiseikan, jonka mukaan jo vuodesta 2001 alkaen kaikki Xeroxin suuret tulostuksenhallintapalveluita käyttävät asiakkaat ovat jatkuvasti uusineet sopimuksensa.

”Xeroxin jatkuva kärkipaikka tuo näkyvästi esiin faktan, että suuret yhtiöt etsivät yhä enenevissä määrin uusia innovaatioita ja liiketoimintaprosessien tehostamista sekä kustannussäästöjä”, kertoo Louella Fernandes, Quocircan johtava analyytikko. ”Xeroxin vahva markkinatoimijuus voidaan yhdistää perinteisten tulostuksenhallintapalveluiden laajentamiseen yhtiöitä hyödyttäviksi toiminnoiksi toimistokäyttöön, in-house tuotantoon sekä täydentävien liiketoiminta- ja IT-prosessien ulkoistamiseen.

Quocirca olettaa Xeroxin laajentavan markkinajohtajuuttaan myös vuonna 2011, erityisesti suurten yhtiöiden osalta linkittämällä perinteiset tuotteensa ACS yrityskaupan mukana tulleisiin tarjoamiin. Xeroxin investointi ACS:ään teki siitä maailman johtavan liiketoimintaprosesseja ja dokumenttienhallintaa tarjoavan yhtiön. Asiakkaille tämä näkyy parempana automaationa ja vähempinä paperitöinä, joka taas merkitsee nopeampaa maksuliikennettä ja yksinkertaisempia prosesseja, sekä mahdollisuuden keskittyä omaan ydinliiketoimintaansa.  Xerox lähes kolminkertaisti palveluliiketoimintansa 7,5 miljardiin euroon ja nyt yhä useampi kansainvälinen asiakas pääsee hyötymään yhtiön kollektiivisesta asiantuntemuksesta.

Vahvistaakseen markkina-asemaansa myös tulevaisuudessa, Xerox jatkaa investointejaan tulostuksenhallintapalveluiden laajentamiseksi.  Xeroxin Enterprise Print Services (EPS) on ensimmäinen tulostuksenhallintapalvelu, jonka avulla voidaan lisätä tulostettujen, jaettujen ja arkistoitujen dokumenttien kontrollia niin toimisto- kuin mobiili- ja etäkäytössä sekä tulostuskeskuksissa.

Xerox tulee myös laajentamaan tarjoamaansa pienille ja keskisuurille yrityksille jälleenmyyntiverkostonsa  kautta.  Jälleenmyyjät voivat rakentaa asiakkailleen omat tulostuksenhallintapalveluiden ohjelmansa Xeroxin tuella ja avustuksella.

”Quocircan tunnustus markkinajohtajuudesta jo toisena vuonna peräjälkeen korostaa vahvuuttamme markkinoilla sekä kykyämme kasvaa ja innovoida alan muuttuessa.  Xeroxilla on vahva kärkipaikka muiden toimijoiden pyrkiessä samaan aikaan saamaan jalansijaa kasvavalla alalla. Me tulemme rakentamaan johtajuuttamme dokumenttien hallintapalveluiden osalta ja integroimme mukaan uudet palvelutarjoamamme. Teknologian ja palveluidemme kautta me tarjoamme asiakkaillemme oleellisen tuen, joka helpottaa heidän keskittymistään siihen mikä heille on tärkeintä; heidän omaan liiketoimintaansa”, kertoo Shaun Pantling, director and general manager of Global Document Outsourcing, Xerox Europe.

Ilpo Ahokas, johtaja, Xerox Oy, puh. 040 586 9272, ilpo.ahokas@xerox.com

Xerox on maailman kuudenneksi suurin tietotekniikkayritys. Xerox Oy markkinoi Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita Suomessa. Yrityksellä on laaja valikoima tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen. Xeroxin palvelut kattavat konsultoinnin, dokumenttien hallintaratkaisut ja ulkoistuksen. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Lisätietoja Xeroxista saat verkko-osoitteesta www.xerox.fi

Xerox®, the Xerox wordmark and the spherical connection symbol are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries. Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.