Xerox sijoittui johtajien neljännekseen monitoimilaitteiden ja tulostimien Magic Quadrant -raportissa

Lehdistötiedote 17.8.2010 - Tutkimusyhtiö Gartner on sijoittanut Xeroxin johtajien neljännekseen monitoimitulostimien ja tulostimien Magic Quadrant -raportissaan. Magic Quadrant on Gartnerin patentoitu tutkimustyökalu, joka tarjoaa graafisen esityksen markkinoista tiettynä ajanjaksona.

Raportissaan Gartner määrittelee johtajat mm. niiden toimituskyvyn vahvuudella asiakkaiden sijainnista riippumatta, muihin kilpailijoihin verrattuna laajalla tuoteportfoliolla sekä suurella maailmanlaajuisella markkinaosuudella. Lisäksi johtajien neljännekseen sijoitetuilla yrityksillä on syvällisin globaali osaaminen ja innovatiivisuus sekä keskimääräistä paremmat palvelu- ja tukitoiminnot jo olemassa oleville että uusille asiakkaille. Alan johtajat myös kanavoivat tuotekehityksensä asiakkaiden tarvitsemiin tuotteisiin ja palveluihin.

”Uskomme, että sijoitus tukee Xeroxin pitkäjänteistä pyrkimystä auttaa asiakkaitaan luomaan toimistoihinsa työympäristö, joka lisää tuottavuutta, vähentää kustannuksia ja parantaa tulosta”, sanoo Rick Dastin, president, Enterprise Business Group, Xerox Corporation. ”Meidän tavoitteemme on varmistaa, että tarjoamamme teknologia, ohjelmistot ja työprosessit auttavat asiakkaitamme keskittymään omaan liiketoimintaansa.”

Xerox tarjoaa kattavan tuote- ja palveluvalikoiman tutkituissa tuoteryhmissä. Yhtiön valikoimiin kuuluvat musta-valko- sekä väritulostimet, monitoimilaitteet ja tukipalvelut.

Xerox jatkaa panostuksiaan ympäristöystävällisyyteen kehittämällä värivahateknologiaa ja kasetitonta mustetta, joka tuottaa vähemmän jätettä ja vähentää pakkaamista. Xeroxin ColorQube 9200 -sarjan tuotteilla on 10% pienempi hiilijalanjälki kuin vastaavalla lasermonitoimilaitteella sen elinaikana.

Magic Quadrant on Gartner, Inc:n tekijänoikeuksien alainen ja sen tietoja käytetään oikeuksien haltijan luvalla. Magic Quadrant -kaavio on graafinen esitys markkinoista tiettynä ajanjaksona. Se kuvaa Gartnerin analyysia siitä, miten tietyt yritykset vastaavat tiettyjä Gartnerin määrittämiä markkinoiden kriteerejä. Gartner ei tue mitään tiettyä yritystä, tuotetta tai palvelua, joka Maqic Quadrant -raportissa on esitetty, eikä anna teknologian käyttäjille suositusta valita "Leaders"-neljänneekseen sijoitettuja yrityksiä. Magic Quadrant on tarkoitettu ainoastaan tutkimustulosten esittämismalliksi, eikä toimenpideoppaaksi. Gartner ei anna tämän tutkimuksen osalta mitään takuita, suoria tai epäsuoria, mukaan lukien takuita tyydyttävästä laadusta tai tiettyyn tarkoitukseen sopivuudesta.

Robert Corbishley, Xerox Europe, +44 (0) 1895 843 239, robert.corbishley@xerox.com

Sonia Panchal, Xerox Europe, +44 (0) 1895 842 887, sonia.panchal@xerox.com

Xerox on maailman kuudenneksi suurin tietotekniikkayritys. Xerox Oy markkinoi Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita Suomessa. Yrityksellä on laaja valikoima tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen. Xeroxin palvelut kattavat konsultoinnin, dokumenttien hallintaratkaisut ja ulkoistuksen. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Lisätietoja Xeroxista saat verkko-osoitteesta www.xerox.fi

Xerox®, the Xerox wordmark and the spherical connection symbol are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries. Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.