Xerox tuo tuotantojärjestelmien markkinoille uuden mustesuihkutulostimen

Laite on maailman ensimmäinen nopea mustesuihkutulostin,  jonka väriaine ei sisällä vettä

22.2.2011– Xerox hyödyntää patentoimaansa värivahatekniikkaa ja tuo markkinoille maailman ensimmäisen nopean mustesuihkutulostimen, jonka väriaine ei sisällä lainkaan vettä. Laite mahdollistaa suurten volyymien ja laadukkaiden värikuvien kustannustehokkaan painamisen edulliselle paperille.

“Xeroxin uusi Production Inkjet System kaataa hinnan, laadun ja luotettavuuden väliset raja-aidat, jotka tähän saakka ovat olleet esteenä laajalevikkisten kustomoitujen painotöiden teossa”, kertoo Eric Armour, president, Xerox Graphic Communications Business Group. “Painopalvelujen tarjoajat voivat nyt luottavaisesti siirtää huomionsa pois tuotantoprosesseista ja panostaa liiketoimintaa kasvattavien menetelmien myymiseen.”

Värivahatekniikkaa kehittäessään Xerox on saanut aikaiseksi patentoidun, rakeisen ja hartsipohjaisen värin, joka palvelee erityisesti nopeita tuotantopainamisen markkinoita. Tärkein ominaisuus on se, että painokoneen väriaine ei sisällä lainkaan vettä. Näin voidaan tuottaa kirkkaita ja yhdenmukaisia värejä ja tulostaa edulliselle offset-paperille ilman värin imeytymistä paperin läpi.

Painotuotteet pystytään tuottamaan nopeasti ja luotettavasti sekä samalla voidaan säästää jätekustannuksissa ja työtunneissa. Työt tulostetaan tilauksesta kokonaisuudessaan, joten esipainettujen paperimateriaalien varastoinnille ei enää ole tarvetta. Xeroxin vedettömällä mustesuihkulla tulostettu paperi on kierrätyskelpoista, koska väriaine voidaan siistata, toisin kuin paperiin tunkeutuva vesipohjainen mustesuihkuväriaine.

Xerox Production Inkjet System tulostaa jopa 152 metriä minuutissa, mikä merkitsee, että se voi tuottaa kaksipuoliselle paperille 2050 A4-kuvaa minuutissa. Tällaisia painomarkkinoiden kannattavimpia ja tuottoisimpia painotöitä ovat suoramarkkinointityöt, transpromot ja julkaisut.

• Production Inkjet Systemin ominaisuudet:
  • Tulostaa kevyille, päällystämättömille paperilaaduille. Vähentää paperikuluja ja postimaksuja, sillä edullisempia offsetpapereita on usein jo valmiiksi saatavilla varastossa.
  • Järjestelmä seuraa jokaista tuottamaansa sivua ja säätää itsenäisesti asetuksia, mikäli mustesuutin ei toimi oikein. Tämä lisää laitteen käytettävyyttä ja vähentää käyttäjän osallistumisen ja tarkkailun tarvetta.
  • Palvelin voidaan skaalata sen mukaan, ovatko tulostustyöt rakenteeltaan yksinkertaisia asiakirjoja vai korkeasti personoituja painotöitä.
  • Xeroxin yhteistyö alan johtavien työkulkuun ja jälkikäsittelyyn erikoistuneiden yritysten kanssa mahdollistaa laitteen nopean kytkemisen erilaisiin tulostusympäristöihin.
  • Pääsy Xeroxin tarjoamiin liiketoiminnan kehittämistyökaluihin ja asiakirjojen tuotantopalveluihin parantaa liiketoiminnan tuottavuutta.
  • Korkein INGEDE siistausluokka. Laitteen tulostamat paperit on helpompi kierrättää verrattuna vettä käyttäviin järjestelmiin.

Tuote kehitettiin käyttämällä yli 2000 patenttia, jotka johtivat kestävän, jokaista pistettä kontrolloivan tulostuspään muotoiluun, älykkääseen skannauspalkkiin, joka tarkistaa sekunnissa miljardien mustepisaroiden oikean sijainnin sekä musteeseen, joka ei imeydy paperin läpi.

Production Inkjet esiteltiin ensimmäisen kerran helmikuun puolivälissä Hunkeler innovaatopäivillä Sveitsin Lucernessa. Laitteen asennukset alkavat vuoden toisella puoliskolla.

Martti Honkakoski
Business Area Manager, Continuous Feed Systems
martti.honkakoski@xerox.com
+358 40 5869242

Xerox on maailman kuudenneksi suurin tietotekniikkayritys. Xerox Oy markkinoi Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita Suomessa. Yrityksellä on laaja valikoima tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen. Xeroxin palvelut kattavat konsultoinnin, dokumenttien hallintaratkaisut ja ulkoistuksen. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Lisätietoja Xeroxista saat verkko-osoitteesta www.xerox.fi

Xerox®, the Xerox wordmark and the spherical connection symbol are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries. Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.