Xerox Versant 2100 -painokone edustaa uutta digipainokoneiden sukupolvea

Lehdistötiedote 11.9.2014

Suomen markkinoille lanseerattu Xerox Versant 2100 on vastaus kasvavaan automaation tarpeeseen aikana, jolloin keskimääräinen painosmäärä töissä on entistä pienempi ja yksittäisiä töitä on yhden vuoron aikana saman liikevaihdon aikaansaamiseksi tuotettava määrällisesti yhä enemmän. Myös Versantin korkeampi käyttöaste mahdollistaa yritykselle paremmat valmiudet toteuttaa kannattavaa liiketoimintaa.

Versant 2100 -painokoneen nopeus on omaa luokkaansa, kone painaa jopa 6 000 A4-kokoista 4/0-painopintaa tunnissa ja sillä voidaan painaa erittäin monentyyppisille painomateriaaleille välillä 52–350 g/m².

Xerox Versant 2100 -painokoneen vahvuuksia ovat sen ennennäkemättömän tarkka Ultra HD -painolaatu: rippausresoluutio on jopa 1200x1200 10 bitin tarkkuudella. Myös 2400x2400 dpi:n painatustarkkuus yhdistettynä täysin ainutlaatuiseen värinhallinnan automaatioon ja todella tarkkaan rekisteröintiin mahdollistavat täysin ennennäkemättömän lopputuloksen.

”Xerox Versant 2100 -painokoneella pystymme vastaamaan entistä paremmin asiakkaidemme jatkuvasti muuttuviin painatustarpeisiin. Asetukset, kalibroinnit tai profiloinnit töiden välissä eivät saa viedä aikaa, vaan näiden on tapahduttava automaattisesti. Yhdessä vuorossa on kyettävä tuottamaan entistä suurempi määrä yksittäisiä painotöitä. Versant 2100 on luotu täyttämään juuri nämä vaatimukset. Asiakkaamme voivat olla varmoja, että lopputuloksena syntyy huippulaatuista painolaatua – työstä, päivästä ja kuukaudesta toiseen”, kertoo Xeroxin maajohtaja Janne Tilli.

OffsetKolmio panostaa laatuun ja monipuolisuuteen

Hämeenlinnassa toimiva OffsetKolmio päätyi tilaamaan Suomen ensimmäisen Versant 2100 -painokoneen EFI Fiery -väripalvelimella. Mukaan kokonaisuuteen sisällytettiin muuttuvan datan XMPie-ohjelmisto. Erityisesti pakkausteollisuuden asiakkaita palvelevan OffsetKolmion hankintapäätökseen vaikuttivat Versantin soveltuvuus painaa paksummille materiaaleille sekä laitteen äärimmäisen hyvä kohdennustarkkuus.

”Hinta, monipuolisuus ja laatu kohtasivat Versant 2100:ssa mielestämme hyvin. Markkinoilta ei yksinkertaisesti löytynyt meille paremmin soveltuvaa vaihtoehtoa. Olemme panostaneet viimeaikoina paljon myös kohdennetun suoran, eli osoitteellisen tulostuksen puolelle. Versant on tuottelias ja siihen sisällytetty muuttuvan datan ohjelmisto mahdollistaa meille myös tähän työhön uudenlaista tehokkuutta”, kertoo OffsetKolmion toimitusjohtaja Pekka Virta.

”Meillä on kova luotto Versantiin ja uskomme sen tuovan liiketoimintamme kehittämiseen merkittävää lisäarvoa. Meidän oli myös helppo lähteä yhteistyöhön Xeroxin kanssa: jaamme molemmat halun tarjota ja mahdollistaa entistä laadukkaampia painotuotteita suomalaisella graafisella alalla”, Virta toteaa.

Xerox Europe

Jo yli 75 vuoden ajan, xerografian keksimisestä lähtien, Xerox on auttanut yrityksiä yksinkertaistamaan työnkulkua. Olemme liiketoimintaprosessien ja dokumentinhallinnan johtava osaaja maailmassa ja autamme työnkulun  tehostamisessa niin, että yritykset voivat keskittyä omaan liiketoimintaansa. Xeroxin pääkonttori sijaitsee Yhdysvaltojen Norwalkissa, Connecticutissa. Xeroxin yli 140 000 työntekijää palvelevat asiakkaita 180 maassa tarjoten palveluita, tulostusratkaisuja ja ohjelmistoja yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaille. Lisää osoitteessa www.xerox.com.

Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa.

Janne Tilli, maajohtaja, Graphic Communications, Xerox Oy, janne.tilli@xerox.com, puh. 040 586 9210

RSS-syötteen vastaanottamiseksi siirry osoitteeseen: http://news.xerox.com/rss

Seuraa keskustelua, toimialakuulumisia ja -näkemyksiä:

Xerox®, Xerox and Design®and Versant™ are trademarks of Xerox in the United States and/or other countries.

Avainsanat: