Xeroxin digitaalisille väripainokoneille myönnettiin korkeat kierrätysarvosanat

- Eurooppalainen INGEDE yhdistys antoi tunnustusta Xeroxin iGen4® -,   700 Digital Color Press-, sekä Colour 800/1000 -painokoneille

1.6.2011- Xeroxin painokoneille on myönnetty sertifikaatti painotuotteiden hyvästä siistattavuudesta. Siistauksella tarkoitetaan menetelmää, jolla keräyspaperista poistetaan painoväriä ja mahdollisia muita epäpuhtauksia paperimassan uudelleenkäyttöä varten. Tunnustus on annettu digitaalisille väripainokoneille ja sen on myöntänyt International Association of the Deinking Industry (INGEDE). Tunnustukset koskevat Xeroxin iGen4™ -painokonetta sekä 700 Digital Colour Press- ja Colour 800/1000 -painokoneita.

INGEDE on maailmanlaajuisesti tunnettu yhdistys, joka koostuu eurooppalaisista laitevalmistajista sekä paperitehtaista. Yhdistys suorittaa laajasti hyväksyttyjä, standardisoituja testejä, joiden avulla pyritään selvittämään ne paperituotteet, joilla on paras kierrätettävyys painovärin poistamisen jälkeen.

Hyvästä kierrätettävyysarvosta kertoo, että painolaite saavuttaa viiden parametrin testistä yli 90 pistettä sadasta. Arviointiparametrit koskevat lumiositeettia, väriä, puhtautta, väriaineen poistamista sekä tummentumien suodattamista.

Siistaus viittaa painotuotteiden väripartikkeleiden poistoon, joka on tärkeä vaihe paperin kierrätysprosessissa. Oleellisinta tämä on painokäyttöön tarkoitettujen papereiden tuotannossa, jotka vaativat korkean paperilaadun. Väriaineet, jotka eivät ole siistauksella poistettavia, pilaavat koko kierrätysprosessin joko vähentämällä paperimassan kirkkautta tai jättämällä väritahroja kierrätettyyn paperiin.

Siistausta hyödyntävä digitaalisen painamisen tuotantojärjestelmä tarjoaa painopalvelujen tuottajille monipuolisempia ja parempia painomahdollisuuksia. Xerox ja Fuji Xerox seuraavat tiivisti ajankohtaisia painoalan aiheita ja trendejä ja pyrkivät aina varmistamaan omien tuotteidensa ympäristöystävällisyyden läpi niiden elinkaaren.

Ilpo Ahokas, johtaja, Xerox Oy, puh. 040 586 9272, ilpo.ahokas@xerox.com

Xerox

Xerox tarjoaa tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen sekä konsultointia ja ratkaisuja dokumenttien hallintaan ja ulkoistukseen. Xeroxin helmikuussa 2010 ostama ACS-yhtiö laajensi yrityksen tarjontaa lisäksi liiketoimintaprosessien ja IT-ratkaisujen ulkoistamispalveluihin, joita tarjotaan yrityksille ja julkishallinnon organisaatioille ympäri maailman. Xeroxin 136 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa. Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Xerox Oy markkinoi Suomessa Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja ohjelmistoja.

Lisätietoja Xeroxista saat osoitteesta www.xerox.fi

XEROX®, XEROX and Design® are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries.

Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.