Xeroxin mobiilitarjonta helpottaa printtaamista paikasta ja ajasta riippumatta

Lehdistötiedote 22.9.2010 – Xerox parantaa liikkuvien työntekijöiden sekä IT-ammattilaisten tuottavuutta uusien tulostamista helpottavien työkalujen avulla. Uudet työkalut tekevät tulostamisesta aiempaa helpompaa ajasta ja paikasta riippumatta.

Xeroxin mobiilit tulostusratkaisut mahdollistavat vaivattoman ja turvallisen sähköpostien, esitysten ja muiden dokumenttien helpon ja turvallisen tulostamisen mistä tahansa älypuhelimesta tai sähköpostia tukevasta laitteesta.

Parannettujen Mobile Express- ja Global Print- ajureiden  avulla  IT-henkilökunta pystyy tarjoamaan käyttäjille yksinkertaista tulostuksenhallintaa. Mobile Express -ajuri kertoo liikkuville työntekijöille heti, mitkä printterit ovat valittavissa, kun halutaan tulostaa kannettavalta tietokoneelta. Mobile Express- ja Global Print- ajurit karsivat päivitettävien ajureiden tarvetta uusia tulostimia käyttöönotettaessa.

”Liikkuvaa työtä tekevien tarpeet eroavat toisistaan suuresti. Joku haluaa tarkistaa presentaationsa puhelimestaan matkalla asiakastapaamiseen, toinen taas työskentelee väliaikaisesti yrityksen toisessa konttorissa, toisessa maassa.  Yhteistä heille on tarve helppoon ja turvalliseen tulostamiseen”, kertoo Xeroxin  johtaja Ilpo Ahokas.  ”Meidän lähestymistapamme tarjoaa yksinkertaisen palvelun mistä tahansa sijainnista. Näin käyttäjät pystyvät keskittymään enemmän omaan liiketoimintaansa ja vähemmän siihen, kuinka printataan ja mistä.”

Älykästä tulostamista älypuhelimilla

Mobile Print mahdollistaa tulostamisen sähköpostia tukevasta laitteesta ilman ajureiden tai ohjelmistojen asennuksia. Tiedosto voidaan lähettää sähköpostilla Microsoft Word tai Adoben PDF- muodossa turvalliselle serverille. Tämän jälkeen käyttäjä saa sähköpostiinsa varmennuskoodin, jonka avulla asiakirja voidaan tulostaa mistä tahansa etätulostamista tukevasta Xeroxin monitoimitulostimesta.

Xeroxin mobiilit tulostusratkaisut toimivat yrityksen omalta serveriltä hyödyntäen yrityksen säännönmukaisuuksia ja jo olemassa olevia turvallisuustoimintoja. Lisäksi:

-         Suojaa kaikkia muotoiluja ja tietoja tulostettaessa Microsoft Office-dokumentteina samalla tavalla kuin tietokoneelta tulostettaessa.

-         Tarjoaa täyden esikatselun tulostimen käyttöliittymästä ennen tulostusta

-         Tarjoaa samat tulostusasetukset, kuten kaksipuoleisen tulostuksen sekä väri- ja viimeistelyvaihtoehdot, jotka ovat valittavissa myös käyttäjän tietokoneelta.

Yksinkertaistetut tulostusajurit

Parannuksia on tehty sekä Xeroxin Mobile Express- että Global Print- ajureihin. Nämä työkalut mahdollistavat tulostamisen virtuaalisesti mihin tahansa verkossa näkyvään tulostimeen paikasta tai merkistä huolimatta. Tämä myös vähentää erilaisten laitteiden ajurien asennukseen kuluvaa aikaa.  Parannetut ajurit:

-         Vähentävät IT-ammattilaisten tarvetta asentaa uusia ajureita toimintojen säilyttämiseksi

-         Tarjoaa Xeroxin tulostimiin uusimmat ominaisuudet

-         Auttaa työntekijöitä vähentämään jätettä ja tunnistamaan tulostustyöt ilman bannerisivuja automaattisesti sisällyttämällä käyttäjän ja tulostustyön informaation sivun käyttämättömään marginaaliin.

-         Tarjoaa Earth Smart tulostusajurin, joka voidaan asentaa kaksipuoleistatulostusta, testitulostusta sekä luonnosmoodeja varten.

Uudella Global Print- ajurilla IT-henkilökunta voi lisätä ajuriasetukset työntekijöiden verkkoon oletusasetuksiksi. Uniikilla aplikaatioiden oletusasetuksella tulostaminen eri ohjelmistoista on helppoa ja auttaa vähentämään turhaa tulostusta, joka johtuu vääränlaisista asetuksista.

Saatavuus:

The Mobility Express- ja Global Print- ajurit ovat veloituksetta saatavilla:

http://www.office.xerox.com/software-solutions/mobile-printer-driver/enus.html ja http://www.office.xerox.com/software-solutions/global-printer-driver/enus.html.

Xerox Mobili Print Solution on saatavilla vuoden 2011 alkupuolella.

Lisätietoja Xeroxin mobiiliratkaisuista:

Seppo Valjakka, tuotepäällikkö, Xerox Oy, puh. 0204 68 511

seppo.valjakka@xerox.com

Xerox on maailman kuudenneksi suurin tietotekniikkayritys. Xerox Oy markkinoi Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita Suomessa. Yrityksellä on laaja valikoima tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen. Xeroxin palvelut kattavat konsultoinnin, dokumenttien hallintaratkaisut ja ulkoistuksen. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Lisätietoja Xeroxista saat verkko-osoitteesta www.xerox.fi

Xerox®, the Xerox wordmark and the spherical connection symbol are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries. Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.