Xeroxin patenttimäärät nousukiidossa - Saatujen patenttien määrä kasvoi USA:ssa huikeat 46 prosenttia

Lehdistötiedote 17.2.2011 – Xerox onnistui kasvattamaan Yhdysvalloissa myönnettyjen patenttiensa määrää viime vuonna peräti 46 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Patentteja myönnettiin 1031 kappaletta ja tämä nostaa Xeroxin Yhdysvaltain 20 suurimman patentinsaajan joukkoon.

Jatkuva kehitystyömme on elinehto myös asiakkaidemme menestykselle. Meille innovointi ja uuden keksiminen ovat intohimo ja Xeroxin toiminnan keskeisin ydin”, kertoo Sophie Vandebroek, Xerox chief technology officer and president of the Xerox Innovation Group. “Meidän 2400 entiselle tai nykyiselle työntekijällemme on myönnetty vähintään viisi patenttia. Tämä on ainutlaatuinen saavutus.”

Yhtiön investoinnit ja satsaukset kehitystyöhön ovat johtaneet 86 prosentin kasvuun vuosittain saavutettujen patenttien määrässä vuodesta 2006 lähtien.

Patenttien laajuus on seurausta Xeroxin keskittymisestä liiketoimintaprosessien helpottamiseen ja tehostamiseen. Esimerkiksi vuonna 2010 patentit sisälsivät ratkaisuja, jotka parantavat inventointien hallintaa, keventävät sähköpostien kuormitusta ja edistävät personoitua pakkaamista. Toisten patenttiratkaisujen avulla voidaan helpottaa asiakirjojen hallintaa sekä suurten kokonaisuuksien hahmottamista ja läpikäymistä. Xerox etsii jatkuvasti uusia keinoja vähentää tuotteidensa ja palveluidensa ympäristökuormitusta erilaisten vähäenergisten tulostusratkaisujensa avulla.

Vuoden 2010 patenttien lukumäärä sisälsi myös Xeroxin omistamien Affliated Computer Servicen (ACS), the Palo Alto Research Centerin (PARC) sekä XMPie:n patentit.

Edellä mainittujen lisäksi Xeroxin japanilainen kumppani Fuji Xerox Co. Ltd sai viime vuonna läpi 574 patenttihakemusta. Nämä yhteenlaskettuna Xerox Group kahmi peräti 1600 yhdysvaltalaista patenttia, joka nostaa sen yhdeksänneksi maailmalaajuisella IFI Patent Intellignece listalla.

Xerox ja Fuji Xerox investoivat tutkimukseen ja kehitykseen vuosittain yhteensä noin 1,6 miljardia dollaria.

Pete Brusi, toimitusjohtaja, Xerox Oy, puh. 040 586 9320, pete.brusi@xerox.com

Xerox on maailman kuudenneksi suurin tietotekniikkayritys. Xerox Oy markkinoi Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita Suomessa. Yrityksellä on laaja valikoima tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen. Xeroxin palvelut kattavat konsultoinnin, dokumenttien hallintaratkaisut ja ulkoistuksen. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Lisätietoja Xeroxista saat verkko-osoitteesta www.xerox.fi

Xerox®, the Xerox wordmark and the spherical connection symbol are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries. Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.