Xeroxin tulostuksenhallintapalvelut  noteerattiin johtajien neljännekseen Magic Quadrant -raportissa

Lehdistötiedote 28.9.2010 – Tutkimusyhtiö Gartner on sijoittanut Xeroxin tulostuksenhallintapalvelut johtajien neljännekseen maailmanlaajuisessa raportissaan.

Aikaisemmin syksyllä Xerox noteerattiin johtajien neljännekseen monitoimitulostimien ja tulostimien sarjassa. Magic Quadrant on Gartnerin patentoitu tutkimustyökalu, joka tarjoaa graafisen esityksen markkinoista tiettynä ajanjaksona.

Xeroxin investoinnit tulostuksenhallintapalveluiden laajentamiseen ja tukeen tulevat hyvin esille Enterprise Print Servicen (EPS) kautta. Xeroxin EPS –palvelut tarjoavat enemmän kuin perinteiset tulostuksenhallintapalvelut, sillä se on ensimmäinen työkalu, joka helpottaa asiakirjan koko elinkaaren kontrollointia.  Tulostus, jakaminen ja varastointi onnistuvat yrityksen kaikkien toimipisteiden tulostusympäristön osalta ja se palvelee niin tulostuskeskusta kuin toimisto- ja etätyöntekijöitä.

Tulostuksenhallintapalveluiden markkinajohtajana Xeroxin asiakaslista sisältää useita maailmanlaajuisia toimialajohtajia, kuten The Dow Chemical Company, Fiat Group, Ingersoll Rand sekä Procter & Gamble. Xerox on laajentanut tarjoamaansa myös pienille ja keskisuurille yrityksille maailmanlaajuisen jälleenmyyntiverkostonsa kautta. Jällenmyyjät puolestaan pystyvät luomaan oman tulostuksenhallintapalvelu-ohjelmansa omille asiakkailleen Xeroxin tuen ja koulutuksen kautta.

”Xerox oli pioneerina liikkeellä tulostuksenhallintapalveluiden strategian kanssa ja jatkamme edelleen sen kehittämistä ja toteuttamista”, kertoo Stephen Cronin, president, Xerox Global Document Outsourcing. ”Lähestymistapamme on enemmän kuin pelkkää tulostuksenhallintaa. Se on yhteistyötä asiakkaan kanssa ja mahdollisuuksien luomista heidän nykyisille ja tuleville liiketoimintatavoitteilleen.”

Esimerkiksi uusin lisäys Xeroxin tulostuksenhallintapalveluiden valikoimaan on mobiilitulostus, joka oli tulos Xeroxin ja Procter & Gamblen innovaatioryhmän yhteistyöstä. Tarkoituksena oli tutkia tulevaisuuden työtapoja ja trendejä, ja niiden perusteella suunnitella ratkaisuja, jotka hyödyttäisivät Procter & Gamblen liiketoimintaa. Mobiilitulostus oli yksi ratkaisu työntekijöiden tarpeeseen tulostaa paikasta riippumatta suoraan omista älypuhelimistaan.

Magic Quadrant on Gartner, Inc:n tekijänoikeuksien alainen ja sen tietoja käytetään oikeuksien haltijan luvalla. Magic Quadrant -kaavio on graafinen esitys markkinoista tiettynä ajanjaksona. Se kuvaa Gartnerin analyysia siitä, miten tietyt yritykset vastaavat tiettyjä Gartnerin määrittämiä markkinoiden kriteerejä. Gartner ei tue mitään tiettyä yritystä, tuotetta tai palvelua, joka Maqic Quadrant -raportissa on esitetty, eikä anna teknologian käyttäjille suositusta valita "Leaders"-neljänneekseen sijoitettuja yrityksiä. Magic Quadrant on tarkoitettu ainoastaan tutkimustulosten esittämismalliksi, eikä toimenpideoppaaksi. Gartner ei anna tämän tutkimuksen osalta mitään takuita, suoria tai epäsuoria, mukaan lukien takuita tyydyttävästä laadusta tai tiettyyn tarkoitukseen sopivuudesta.

Sonia Panchal, Xerox Europe, +44 (0) 1895 842 887,

sonia.panchal@xerox.com

Xerox on maailman kuudenneksi suurin tietotekniikkayritys. Xerox Oy markkinoi Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita Suomessa. Yrityksellä on laaja valikoima tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen. Xeroxin palvelut kattavat konsultoinnin, dokumenttien hallintaratkaisut ja ulkoistuksen. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Lisätietoja Xeroxista saat verkko-osoitteesta www.xerox.fi

Xerox®, the Xerox wordmark and the spherical connection symbol are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries. Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.