Xeroxin uusi iGen4 EXP-päivitys tekee laajasti käytetystä digitaalisesta painokoneesta entistäkin paremman

Lehdistötiedote 8.10.2010 – Digitaalisten tuotantopainokoneiden huippu paranee entisestään. Xeroxin vuonna 2008 lanseeraama iGen4on ollut menestys. Sadat tyytyväiset asiakkaat ympäri maailman ovat tuottaneet kannattavasti miljardeja tulostettuja sivuja. Nyt julkistetun uuden version myötä laitteen tuottavuus paranee entisestään.

Palkitun iGen4:n alustalle rakennetun iGen4 EXP:n tuottavuutta on lisätty parempien prepress- ja viimeistelymahdollisuuksien kautta. Uutuutena on myös markkinoilla olevien arkkipainokoneiden suurin saatavilla oleva arkkikoko.

Uusi ratkaisu tarjoaa lähes puolet enemmän kuvapinta-alaa kuin vastaavat kilpailevat laitteet. Laitteen avulla tuotevalikoimaa voidaan laajentaa ja siten saavuttaa parempia tuottoja. iGen4 EXP:n tilausten vastaanotto alkaa välittömästi ja asennukset loppuvuoden aikana. Vuoden 2011 alusta käyttäjät voivat päivittää tavalliset iGen4 painokoneensa uuteen iGen4 EXP-malliin.

”iGen4 –painokoneilla tuotetut korkean laadun ja volyymin sovellukset ovat auttaneet palveluntuottajia kaatamaan raja-aitoja digitaalisen painamisen suhteen ja mahdollistaneet kasvua mm. suorapostituksien, myynnin tukimateriaalien ja kuvatuotteiden alueilla”, kertoo Scott Russel, Head of  Production Marketing, Xerox Europe. ”Käyttäjä hyötyy iGen4 EXP:n uusista ominaisuuksista entistä enemmän. Käynnistysaika on lyhyempi, tuottavuus on parempi ja korkealaatuisia painotöitä voidaan tuottaa 24/7”.

iGen4 EXP:n pääominaisuudet:

-          Alan arkkipainokoneiden suurin kuvakoko (364 mm x 660 mm) mahdollistaa painotyössä useamman painopinnan sijoittamisen arkille, esimerkiksi täysikokoiset kolmitaite-esitteet, kortit, kirjat, kannet sekä ylivetokannet. Maksimikoon tuotantonopeus on 40 arkkia minuutissa, mikä mahdollistaa iGen4 –järjestelmän A4 -tuotantonopeuden nousun 120 sivuun minuutissa.

Paperin syöttö tapahtuu erikoisalustalta tai rullalta. Luovutuspäässä arkit pinoutuvat suuren koon alustalle liikuteltavaan kärryyn, jolla ne on helppo toimittaa leikattaviksi, lakattaviksi tai muulla tavoin viimeisteltäviksi.

-          Automaattinen Web to Finish -ratkaisu, mahdollistaa koskemattoman työnkulun tilauksesta valmiiksi tuotteeksi ilman manuaalisia työvaiheita. Ratkaisussa hyödynnetään Xerox FreeFlow®  digitaalisen työnkulun ohjelmistoja yhdessä Xeroxin yhteistyökumppaneiden ohjelmistojen ja viimeistelyratkaisujen kanssa. Tuotantoprosessi tehostuu, kun ohjelmisto lukee sisään tulevat tilaukset sekä tarvittaessa säätää ja synkronoi tuotannon saadun tiedon mukaisesti.

-          Adobe PDF Print Engine yhteensopivuus. Alkuperäiset Adobe PDF-tiedostot tulostuvat nopeasti ja luotettavasti. Laajennettujen prepress -toimintojen avulla käyttäjä pääsee helpommin käsiksi ja hyödyntämään spottivärejä sekä läpinäkyväisyyksiä. Tämä vähentää vedostamista.

iGen4 EXP lanseerattiin Chicagon Graph Expo- messuilla 3-6.lokakuuta.

Milla Alho, Business Manager, Xerox Oy, puh. 040 586 9069

milla.alho@xerox.com

Xerox on maailman kuudenneksi suurin tietotekniikkayritys. Xerox Oy markkinoi Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita Suomessa. Yrityksellä on laaja valikoima tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen. Xeroxin palvelut kattavat konsultoinnin, dokumenttien hallintaratkaisut ja ulkoistuksen. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Lisätietoja Xeroxista saat verkko-osoitteesta www.xerox.fi

Xerox®, the Xerox wordmark and the spherical connection symbol are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries. Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.