Xeroxin uusi väriaine mahdollistaa painopalvelujen tarjoajille paremmat tuotot ja laajemman tarjonnan

18.4.2011 – Xeroxin uusi offset-tasoinen matta väriaine helpottaa painopalveluiden tarjoajien mahdollisuuksia kasvattaa korkeatuottoisten ja monipuolisten painotuotteiden tarjontaa ja myyntiä. Erityisesti laadukkaiden valokuvapainotuotteiden kysyntä on voimakkaassa kasvussa.

Xeroxin uusi väriaine soveltuu laajalle painotuotevalikoimalle. Jatkuvasti suosiotaan kasvattavat valokuvatuotteet ovat yksi toimivimmista esimerkeistä. InfoTrendsin tekemän tutkimuksen mukaan valokuvatuotteiden, kuten kuvakirjojen, korttien ja kalentereiden markkinan oletetaan kasvavan yli 2 miljardiin dollariin vuoteen 2014 mennessä.

Väriaine on saatavilla Xeroxin iGen4® EXP -painokoneeseen, joka on uusin palkitulle iGen4 alustalle rakennettu laite.

”Painopalveluiden tarjoajat voivat tämän väriaineen avulla laajentaa digitaalisen painamisen mahdollisuuksia ja vähentää sitä rajoittavia raja-aitoja”, kertoo Xeroxin Graphic Business Groupin johtaja Eric Armour. ”Käyttämällä mattaa väriainetta Xeroxin iGen4 EXP -painokoneessa saadaan digitaalisessa painamisessa entistä paremminkäyttöön huomattavia etuja tuovia ominaisuuksia, kuten tuotteiden personointimahdollisuudet sekä automaatio. Edellä mainittujen lisäksi kuvan laatu tuodaan tasolle, jota on mahdoton erottaa offset-painamisesta.”

Uuden väriaineen ansiosta  saadaan yhdenmukaiset ja tasalaatuiset värisävyt paljon väriä sisältäville painotuotteille.. Tällaisia ovat esimerkiksi erilaiset markkinointimateriaalit, valokuvakirjojen kuvakollaasit sekä kalentereiden tai korttien kokosivun valokuvat.  Lisäksi väriaine kykenee tuottamaan painotuotteeseen aidonnäköisen ihonvärisävyn sekä luonnolliset värit yhtäaikaisesti tarkan ja yksityiskohtaisen taustakuvan kanssa.

Sveitsistä lähtöisin oleva Ifolor AG käyttää Xeroxin mattaa väriainetta digitaalisten valokuvien ja korttien, julisteiden, kuvakirjojen, kirjoitusalustojen ja kalentereiden painamiseen.

”Meillä ehdoton vaatimus on laatu. iGen4 EXP:n tuottavuus yhdistettynä uuteen väriaineeseen auttaa meitä painamaan paljon väriä vaativia suuria painomääriä minuuteissa”, kertoo Ifolor AG:n toimitusjohtaja Markus Wirth.

iGen4 EXP tarjoaa enemmän kuvapinta-alaa kuin kilpailevat laitteet. Tämä taas mahdollistaa houkuttelevammat tuotteet ja paremmat tuotot. Laite hyödyntää Xeroxin FreeFlow® digitaalisen työnkulun ratkaisua (Digital  Workflow Collection), joka yhdessä Xeroxin yhteistyökumppaneiden tarjoamien ohjelmistojen ja viimeistelymahdollisuuksien kanssa virtaviivaistaa ja synkronisoi tuotantoprosessia.

Saatavuus:

Matta väriaine (matt dry ink) on saatavilla välittömästi uuden iGen4 EXP:n yhteydessä.

Janne Tilli, Myyntipäällikkö, Xerox Oy, puh. 040 586 9210, janne.tilli@xerox.com

Xerox

Xerox tarjoaa tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen sekä konsultointia ja ratkaisuja dokumenttien hallintaan ja ulkoistukseen. Xeroxin helmikuussa 2010 ostama ACS-yhtiö laajensi yrityksen tarjontaa lisäksi liiketoimintaprosessien ja IT-ratkaisujen ulkoistamispalveluihin, joita tarjotaan yrityksille ja julkishallinnon organisaatioille ympäri maailman. Xeroxin 136 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa. Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Xerox Oy markkinoi Suomessa Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja ohjelmistoja.

Lisätietoja Xeroxista saat osoitteesta www.xerox.fi