Xeroxin uusimmalla iGen 150 Press -painokoneella kuvanlaatua ei tarvitse enää arvailla

Loistava painolaatu auttaa siirtämään töitä offsetista digitaaliseen painatukseen

Lehdistötiedote 19.9.2013

Monipuolisuus antaa painopalveluiden tarjoajille paremmat valmiudet jatkuvassa muutoksessa olevalla toimialalla. Useiden erityyppisten tuotteiden toteuttaminen tuo kuitenkin mukanaan omat haasteensa. Kaikkiin töihin oikea, laadukas ja tasalaatuinen painojälki on yksi esimerkki näistä haasteista.

Xeroxin uudessa iGen® 150 Press -painokoneessa on valittavissa laaja valikoima eri linjatiheyksiä. Tämä antaa painoille täyden mahdollisuuden hallita kuvalaatua siten, että jokainen tuote on tasalaatuinen, painotyöstä riippumatta.

Esimerkkinä laadusta iGen® 150 Press -painokoneen uusi linjatiheys (210 LPI) auttaa toistamaan ihon värisävyt pehmeämmin, samalla kun kuvan terävyys esimerkiksi hiusten ja muiden yksityiskohtien osalta säilyy täydellisenä. Nämä ovat ominaisuuksia, joita painoilta vaaditaan mm. voimakkasti kasvavalla valokuvatuotteiden markkinoilla.

Painokoneen sisään rakennettu uusi Object Oriented Half Toning -teknologia – erilainen pisteenmuodostus painotyöstä riippuen – tekee kuvista ja tekstistä joko pehmeää tai terävää, aina työn vaatimusten mukaisesti, oli kyseessä sitten esite, katalogi tai flyeri.

“Xerox iGen 150 -painokoneella painolaatua ei tarvitse enää arvailla”, sanoo Jeff Jacobson, president, Graphic Communications Operations, Xerox. “Rakensimme älykkään painokoneen, jossa painokone itse on päätöksentekijän paikalla. Laite osaa luotettavasti päättää, miten kulloinenkin työ on paras tuottaa, mahdollistaen yhä suurempien offset-töiden siirtämisen digitaaliseen painatukseen. Olemme vieneet myös automaation uudelle tasolle, mikä mahdollistaa entistä useampien painotöiden tuottamisen per jokainen tunti.”

Uudet ominaisuudet tarjoavat parempaa laatua ja tuottavuutta

Xerox iGen 150 -painokoneella painot voivat saada tuottavuuteensa noin 25 prosentin kasvun kun uusintapainoksiin, laadunvalvontaan, työn valmisteluun ja itse painamiseen kuluu aiempaa vähemmän aikaa. Ominaisuuksia, jotka mahdollistavat tämän:

• 2 400 x 2 400 dpi:n kuvanmuodostus tuo paremman kuvalaadun yksityiskohtien, värisävyjen ja liukujen toistoon sekä kuvien terävyyteen.
  • Automoitu Image-on-Paper-teknologia poistaa arkkien kohdistuksen manuaaliset säädöt ja säästää näin aikaa tuotannossa. Tarkka automaattinen kohdistus painoarkille aina maksimiarkkikokoon (364 mm x 660 mm) asti.
  • IntegratedPLUS Finishing Solution for Booklets vähentää vihkojen viimeistelyyn vaadittavien asetusten monimutkaisuutta. Jälkikäsittelyasetukset huomioidaan automaattisesti tulostustyön saapuessa työnkulkuun.
  • Single-point Transfer – vain yksi siirto kuvahihnalta painoarkille – takaa tarkan osavärien kohdistuksen ja painolaadun. Painokone tuottaa jopa  9 000 painopintaa tunnissa – tai 150 minuutissa.
  • Xerox’s Confident Colour, sisäänrakennettu spektrofotometri, automaattinen densiteetin kontrolli ja uusi mattaväriaine takaavat loistavan painolaadun.

Saatavuus
Xerox iGen 150 Press -tilauksia voi tehdä Suomessa 1. lokakuuta 2013 alkaen.

Xerox Europe
Jo 75 vuoden ajan, xerografian keksimisestä lähtien, Xerox on auttanut yrityksiä yksinkertaistamaan työnkulkua. Olemme liiketoimintaprosessien ja dokumentinhallinnan johtava osaaja maailmassa ja autamme työnkulun  tehostamisessa niin, että yritykset voivat keskittyä omaan liiketoimintaansa. Xeroxin pääkonttori sijaitsee Yhdysvaltojen Norwalkissa, Connecticutissa. Xeroxin 140 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa tarjoten palveluita, tulostustarvikkeita ja ohjelmistoja yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaille. Lisää osoitteessa www.xerox.com

Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa.

Janne Tilli, myyntijohtaja, Xerox Oy, puh. 040 586 9210, janne.tilli@xerox.com

RSS-syötteen vastaanottamiseksi siirry osoitteeseen: http://news.xerox.com/rss

Seuraa keskustelua, toimialakuulumisia ja -näkemyksiä:

XEROX®, XEROX and Design® are trademarks of Xerox in the United States and/or other countries.

Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.

Avainsanat: