Headstart ja Nordkapp nostavat SAP:n tuottavuutta palvelumuotoilun keinoin

- tuottavuus ja kilpailukyky nostetaan asiakasyrityksissä uudelle tasolle

3.11.2014 - Johtava liiketoiminnan kehittäjä sekä SAP-konsultointi- ja palveluyritys Headstart Oy aloittaa yhteistyön digitaalisen palvelumuotoilu- ja innovaatiotoimisto Nordkappin kanssa. Yhteistyö kattaa Suomen mittakaavassa ainutlaatuisen liiketoimintaprosessien palvelumuotoilun SAP-järjestelmiä käyttäville yrityksille. Käyttäjille tuotetaan helppo ja tehokas SAP-käyttökokemus kaikilla päätelaitteilla.

Headstartin ja Nordkappin yhteistyö yhdistää Headstartin SAP-konsulttien teknologia- ja liiketoimintaosaamisen sekä Nordkappin ammattilaisten digitaalisen palvelumuotoilun osaamisen. ”Yhteistyömme myötä nostamme asiakkaidemme SAP-järjestelmien tuottavuutta ainutlaatuisen konseptin avulla käyttäjälähtöisesti. Sen tuloksena syntyy konkreettisia parannuksia käyttäjän työn tehokkuuteen ja järjestelmien käytettävyyteen”, sanoo Headstartin toimitusjohtaja Pasi Mantila.

”Hyvä käyttökokemus on strateginen valinta, joka palvelee sekä yrityksen sisäisiä että ulkoisia käyttäjiä ja nostaa IT-toimintojen arvostusta. Gartnerin selvitys* osoittaa, että selvä enemmistö yritysten liiketoimintajohtajista ja tavallisista SAP-käyttäjistä ovat tyytymättömiä SAP- käytettävyyteen ja käyttöliittymään. Me suunnittelemme kokonaisratkaisun ja ratkaisemme tämän haasteen yhdessä Nordkappin ammattilaisten kanssa, ja tarjoamme yrityksille mahdollisuuden ottaa käyttämistään SAP-järjestelmistä yhä enemmän irti kuluttajistumisen ja mobiliteetin aikakaudella”, jatkaa Mantila. ”Osaamisemme täydentävät toisiaan erinomaisesti ja konseptimme on ainutlaatuinen.”

Palvelussa Headstartin ja Nordkappin asiantuntijat selvittävät yhdessä asiakkaan käytettävyyden haasteet ja suunnittelevat SAP:in käytettävyyttä tehostavat toimenpiteet. Konsepti kattaa konsultoinnin lisäksi ratkaisutoimitukset strategiatasolta prosesseihin ja aina yksittäisten käyttäjäryhmien tarpeisiin.

”Nykyinen digitaalinen toimintaympäristö vaatii yritysten liiketoimintajärjestelmiltä vähintäänkin samantasoista käytettävyyttä kuin kuluttajapuolen palveluilla. Palvelumuotoilulla tuotetaan käyttäjille parempi käyttökokemus myös B2B-maailmassa. Me analysoimme järjestelmiä sekä käyttäjän että liiketoiminnan näkökulmasta ja suunnittelemme SAP-käyttäjien tarpeisiin helppokäyttöisen, tehokkaan ja visuaalisesti korkealuokkaisen käyttöliittymän”, kertoo Nordkappin myyntijohtaja Arto Käyhkö. ”Yhteistyömme tähtää asiakkaamme liiketoiminnan ja kilpailukyvyn tehostamiseen, eikä palvelumuotoilu ole suinkaan pelkästään ulkonäkökysymys.”

”Liiketoimintaprosessien palvelumuotoilu -konseptilla tuomme asiakkaalle täysin uudenlaisen strategisen näkemyksen. Tuotamme dynaamisen ja laadukkaan SAP-käyttökokemuksen myös liikkuville työntekijöille käyttämällä uusinta teknologiaa, kuten SAP Screen Personasia ja SAP Fiori/HTML 5:tä. Pureudumme prosesseihin, personoimme ja automatisoimme. Asiakkaamme voivat nostaa osaamisellamme ja palveluillamme järjestelmien käyttökokemuksen sekä liiketoimintaprosessien tuottavuuden aivan uudelle tasolle”, sanoo Headstartin myyntijohtaja Jari Järvinen.

Lisätietoja:

Pasi Mantila, toimitusjohtaja, Headstart Oy, puh. 050 3309 992, pasi.mantila@headstart.fi

Jari Järvinen, myyntijohtaja, Headstart Oy, puh. 040 55 36 340, jari.jarvinen@headstart.fi

Arto Käyhkö, myyntijohtaja, Nordkapp Oy, puh. 040 838 4650, arto.kayhko@nordkapp.fi

Headstart toimii asiakkaan kumppanina mahdollistaen yritysten liiketoiminnan kehittämisen SAP-teknologiaa hyödyntämällä ja toimitta­malla yrityksille SAP-ratkaisut koko elinkaaren ajan. Suomen merkittävimpiin liiketoiminnan kehittäjiin sekä SAP-konsultointi- ja valmen­nusyrityksiin lukeutuva Headstart työllistää noin 50 kokenutta SAP-konsulttia, ja sen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 5,4 miljoonaa euroa. www.headstart.fi

Nordkapp auttaa asiakkaitaan muotoilemaan internetiä liiketoiminnaksi ja elämyksiksi. Nordkapp on perustettu vuonna 2007 ja on palkittu innovatiivisuudesta sekä suunnittelun laadusta niin Suomessa kuin ulkomailla. www.nordkapp.fi

*Gartner (March 2014): 69 prosenttia liiketoiminnan johtotehtävissä olevista ja 80 prosenttia tavallisista SAP-käyttäjistä ovat tyytymättömiä SAP:in käytettävyyteen ja käyttöliittymään.