Heeros ostaa palkkasoftayritys Aboa Datan

Report this content

LEHDISTÖTIEDOTE 1.9.2015 – Sähköisiä taloushallinnon ratkaisuja toimittava ohjelmistoyhtiö Heeros Systems Oy on ostanut palkanlaskennan ohjelmistoihin erikoistuneen Aboa Data Oy:n koko liiketoiminnan. Voimakkaasti kasvava Heeros vahvistaa yritysostolla valmiuksiaan kotimaisena digitaalisen taloushallinnon kokonaisjärjestelmätoimittajana ja palvelutalona. Aboa Datan työntekijät siirtyvät kaupan myötä syksyllä perustettavaan Heeroksen Turun toimipisteeseen.

– Yritysoston myötä pystymme palvelemaan asiakkaitamme yhä kokonaisvaltaisemmin. Tunnemme Aboa Datan tuotteet hyvin ja tiedämme niiden sopivan erinomaisesti Heeroksen taloushallinnon ohjelmistojen tuoteperheeseen. Yli 700 yritystä ja yhteisöä ovat valinneet käyttöönsä Aboa Datan palkanlaskennan ohjelmistot. Aboa Datan kokeneet ammattilaiset ovat vieneet palkanlaskennan menestyksellisesti myös pilveen. Meitä yhdistää lisäksi kotimainen yrittäjyys, kertoo Heeroksen toimitusjohtaja Matti Lattu.

– Asemamme vahvistuu tilitoimistojen ja taloushallinnon ammattilaisten kokonaisvaltaisena ohjelmistotoimittajana. Asiakaskuntamme kasvaa merkittävästi ja avaamme oman toimiston Turkuun loka-marraskuussa 2015. Aboa Data on erittäin vahva toimija Turun talousalueella, sanoo Lattu.

Vahvaa kysyntää kotimaisille ohjelmistotuotteille

Heeros Systemsin liikevaihto on kasvanut keskimäärin 30 prosenttia vuodessa. Tietokoneilla ja mobiililaitteilla käyttävillä Heeroksen selainpohjaisilla taloushallinnon tuotteilla digitalisoidaan taloushallinnon toiminnot laskujen kierrätyksestä kirjanpitoon ja palkoista perintään. Ohjelmistoja käyttävät tilitoimistot ja suurempien yritysten talousosastot.

– Palkanlaskennasta on digitalisoitu vasta murto-osa ja sähköisyyden taso vaihtelee laidasta laitaan. Meillä on runsaasti kasvu- ja kehitysmahdollisuuksia, sanoo Lattu.

– Olemme kehittäneet palkanhallintaratkaisujamme määrätietoisesti jo lähes 30 vuoden ajan. Yhdistämällä resurssimme Heeroksen kanssa pystymme tarjoamaan kaikkien toimialojen yrityksille suurista pieniin yhä paremmat taloushallinnon ratkaisut sekä panostamaan vielä enemmän tuotekehitykseen ja tukipalveluihin. Meitä yhdistää myös yrittäjähenkinen arvomaailma. Hienoa, että kotimaisen ohjelmistotuoteperheen ratkaisut ovat saavuttaneet asiakkaiden keskuudessa niin vahvan suosion, kertoo Aboa Datan toimitusjohtaja Rainer Wallenius.

Rainer Wallenius jatkaa kaupan jälkeen Heeroksen palkanlaskennan ohjelmistojen tuotepäällikkönä sekä johtoryhmän jäsenenä

Lisätietoja

Matti Lattu, toimitusjohtaja, Heeros Systems Oy, puh. 040 762 5525, matti.lattu@heeros.com

Rainer Wallenius, toimitusjohtaja, Aboa Data Oy, puh. 0400 817 281, rainer@aboadata.fi