MITSUBISHI VALMISTAA KEVYITÄ PAKETTIAUTOJA NISSANILLE

Report this content

LEHDISTÖTIEDOTE 1.9.2003 MITSUBISHI VALMISTAA KEVYITÄ PAKETTIAUTOJA NISSANILLE Mitsubishi Motors Corporation ja Nissan Motor Co. ovat solmineet sopimuksen kevyiden pakettiautojen valmistamisesta. Sopimuksen mukaan Mitsubishi tulee valmistamaan Japanin kotimarkkinoille tarkoitettua kevyttä "Minicab"-mallia 20.000 kappaletta vuodessa varustettuna Nissanin tuotemerkillä. "Mini-autojen", joihin kuuluvat enintään 660-kuutioisella moottorilla varustetut henkilö- ja tavara-autot, myynti muodostaa lähes kolmanneksen Japanin markkinoista. Tavara-autojen osuus mini-autoista on 30 %. Nissan tavoittelee uudella tuotteella uusia asiakkaita, sillä merkillä ei ole omaa tuotetta tähän segmenttiin. Sopimuksen mukaiset rungolliset ja umpikorilla varustetut autot valmistetaan Mitsubishin Mizushiman tehtaalla samalla tuotantolinjalla Mitsubishin Minicab Truck ja Minicab Van -mallien kanssa. Minicab Van - mallin kokonaispituus on 340 cm, leveys 147 cm ja korkeus 189 cm. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/01/20030901BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/01/20030901BIT00370/wkr0002.pdf