Kiinalainen paikkatietopalvelujen kehittäjä GeoStar avaa toimiston Suomeen

LEHDISTÖKUTSU
19.8.2014

Wuda Geoinformatics Co., Ltd. (GeoStar), yksi Kiinan johtavista geoinformatiikka-alan toimijoista, avaa toimiston Espooseen. GeoStar operoi ja tarjoaa paikkatietopalveluja ympäri Kiinan. Sen omia tuotteita ovat GeoSmarter ja Geo Global, joita jatkuvasti kehittämällä yritys tarjoaa älykkäille kaupungeille (smart cities) paikkatietoratkaisuja. Yritys sijoittuu Suomeen tavoitteenaan löytää suomalaisia yhteistyöyrityksiä, jotka voivat hyödyntää GeoStarin teknologiaa omissa tuotteissaan ja joiden avulla GeoStar voi edelleen kehittää omaa teknologiaansa. GeoStar voi toimia myös kumppanina ja kanavana suomalaisille, Kiinan markkinoille tähyäville yrityksille.

Suomeen perustettavan yrityksen kiinalainen avajaisseremonia järjestetään maanantaina 25.8. klo 8.30-12 Espoossa, Innopoli 2. Ohjelma liitteenä.

Tervetuloa kuulemaan lisää GeoStarin suunnitelmista, paikkatietoratkaisuista ja alan kehityksestä Kiinassa. Tilaisuuden avaa Espoon elinkeinojohtaja Tuula Antola. Puheenvuoron pitävät lisäksi mm. Salon kaupungin kaupunginjohtaja sekä Wuhanin apulaiskaupunginjohtaja. Lisäksi Wuhanin kaupunki ja Salon kaupunki allekirjoittavat tilaisuudessa ystävyyskaupunkisopimuksen.

Tilaisuuteen on kutsuttu yhteistyöstä kiinnostuneita suomalaisyrityksiä, joita on ilmoittautunut jo useita.

Seminaarin aikana on mahdollista haastatella GeoStarin kiinalaista toimitusjohtajaa Liu Yifua.

Tilaisuuden kielet ovat englanti ja kiina, puheenvuorot tulkataan.

GeoStarin sijoittumista Suomeen on edesauttanut China-Finland Golden Bridge, jonka tavoitteena on auttaa kiinalaisia korkean teknologian yrityksiä sijoittumaan Suomeen.

Ilmoittautumiset pe 22.8. mennessä:  yc.felin@helsinkibusinesshub.fi, puh. +358 45 134 1336