TELROCK KEHITTÄÄ MOBIILIPAINOTTEISEN ASIAKASPALVELUN ALUSTAA SUOMESSA

Mobiilipainotteiseen asiakaspalveluun keskittynyt kansainvälinen ohjelmistoyhtiö Telrock Technologies Ltd avaa toimipisteet Helsinkiin ja Ouluun. Yhtiö keskittää Suomeen uuden, avoimen ohjelmointirajapinnan tarjoavan pilvipohjaisen mobiiliasiakaspalvelualustan (Mobile Engagement Platform) kehitystyönsä. Yritys tulee työllistämään Suomessa noin 50 ihmistä.

LEHDISTÖTIEDOTE

Julkaisuvapaa 6.3. 2014 klo 10.00

Telrockin ohjelmistoratkaisu tarjoaa automatisoituja asiakaspalvelusovelluksia mobiililaitteisiin ja muihin älykkäisiin päätelaitteisiin. Yrityksen palvelua käyttävät jo useat merkittävät liike- ja rahoituslaitokset. Telrockin automatisoitujen palvelujen avulla ne voivat antaa asiakkaidensa itse käyttää erilaisia palveluita, joihin aiemmin tarvittiin asiakaspalveluhenkilöstöä. Tämä paitsi lisää asiakkaiden osallistumista ja siten asiakasuskollisuutta ja rahankäyttöä, myös vähentää huomattavasti palveluntarjoajalle aiheutuvia kustannuksia.

Uusi alusta on suunniteltu ulkoisten järjestelmien integroimisen kannalta alan helpoimmaksi ja nopeimmaksi liittyä. Se voidaan liittää mihin tahansa asiakkaalla olevaan taustajärjestelmään. Yrityksen kehittämä asiakaspalvelualusta hyödyntää myös kehittynyttä luonnollisen kielen käsittelyä (advanced natural language processing, ANLP), koneoppimista sekä äänen- ja kasvojentunnistusta, mahdollistaen aiempaa laajemman kirjon automatisoituja asiakaspalveluita.

- Missiomme on muuttaa brändien asiakaspalvelukäytäntöjä, sanoo Telrockin hallituksen puheenjohtaja Roy Gunter. Uskomme, että älykkäät päätelaitteet ovat kaiken asiakasvuorovaikutuksen keskiössä. Suomi on vertaansa vailla mobiili- ja älylaitteiden asiantuntemuksessa ja näemme täällä tehtävän tutkimus- ja kehitystoiminnan olevan ratkaisevassa roolissa näiden teknologioiden toteuttamisessa.

Sen lisäksi että Telrock Oy luo Suomeen uusia työpaikkoja, yhtiö haluaa tarjota paikalllisille startup-yrityksille mahdollisuuden kaupallistaa ja tarjota omia asiakaspalveluteknologiaratkaisujaan kansainvälisille markkinoille.  - Nyt kun Suomesta tulee Telrockin mobiilipainotteisen asiakaspalvelualustamme  koti, haluamme olla mukana rakentamassa alan innovaatioekosysteemiä, Gunter jatkaa.

Telrockin uusi alusta tarjoaa kehittäjille avoimet rajapinnat, jotka sallivat yhtiön vaatimukset täyttävien startup-yritysten liittää tuotteensa Telrockin alustaan , jolloin se voidaan hetkessä tuoda kaikkien Telrockin kumppanien ja asiakkaiden saataville ympäri maailmaa. Telrockin alusta tarjoaa yhteyden yli kahteen miljardiin kuluttajaan, 10 000 yritykseen ja 300 mobiilioperaattoriin Telrockin jakelu- ja myyntikumppaneiden kautta, joihin lukeutuvat TSYS, Experian, Fico ja Comverse.

Gunter uskoo, että kehittyvän ekosysteemin, innovaatioiden ja investointien avulla Suomella on mahdollisuus hallita nopeasti nousevaa mobiilipainotteisen asiakaspalvelun alaa, jonka Forrester Research -instituutti ennustaa olevan 34 miljardin dollarin arvoinen vuoteen 2018 mennessä.

Telrock suunnittelee myös jatkavansa ja kiihdyttävänsä edistyneiden teknologioiden, kuten ANLP, koneoppimisen ja Big Data:n kehitystä Suomessa.

Telrockin päätöstä aloittaa toiminta Suomessa tuki aktiivisesti KAATO, kokeneiden ICT-johtajien verkosto, joka auttaa kansainvälisiä yrityksiä perustamaan ja laajentamaan toimintojaan Suomessa.

- KAATO-verkoston  tarjoama tuki on ylittänyt kaikki odotuksemme. Meihin on tehnyt suuren vaikutuksen se nopeus, asenne ja osaajat, joihin olemme verkoston kautta saaneet yhteyden. Siksi olemme täällä, ja tämä auttaa meitä menestykseen tulevaisuudessa. KAATO yhdessä muiden Team Finland invest in -toimijoiden (Greater Helsinki Promotion, Invest in Finland, Otaniemi Marketing) kanssa tarjosi meille tarvitsemamme tiedon ja nopeutti prosessiamme aloittaaa toiminta Suomessa, sanoo Gunter.

- Telrock on hyvä todiste siitä, miten KAATO-hankkeen vahvuudet – syvällinen teknologialiiketoiminnan tuntemus yhdistettynä KAATO-yhteisön jäsenten henkilökohtaisiin verkostoihin  – on ainutlaatuinen ja arvokas voimavara kun houkutellaan suoria investointeja ulkomailta Suomeen, sanoo partneri Kimmo Ojuva KAATO:sta.

Lisätietoja ja Roy Gunterin haastattelupyynnöt:

Ebba Dåhli, KAATO, puh. 040-5045131, ebba.dahli@kaato.org

Tiedotustilaisuus tänään klo 10 Greater Helsinki Promotionin  toimistolla (Mechelininkatu 1A 00180 Helsinki) klo 10.

KAATO on kokeneiden ICT-johtajien verkosto, joka auttaa kansainvälisiä yrityksiä perustamaan ja laajentamaan toimintojaan Suomessa. Hyödyntämällä jäsentensä teknologia- ja liiketoiminta-osaamista, sekä henkilökohtaisia verkostoja, KAATO tuo ainutlaatuista lisäarvoa ja nopeutta yrityksen perustamisvaiheeseen. www.kaato.org

Avainsanat:

Lainaukset