• Helsinki Partners/

Helsingin vaikuttajaresidenssi triplasi tuloksensa: Helsinki-vieraiden sisältö tavoittanut lähes 300 miljoonaa silmäparia

Kuva: Jussi Hellsten

Residenssiohjelma #MyHelsinkiResidence toimi vuonna 2017 tukikohtana yli 80 kansainväliselle sosiaalisen median vaikuttajalle ja freelance-toimittajalle. Vieraiden tuottamat sisällöt tavoittivat vuonna 2017 media-analyysin mukaan lähes 300 miljoonaa potentiaalista lukijaa.

Vuoden 2016 alussa käynnistettyyn Helsinki Marketingin residenssiohjelmaan voi hakea mistä päin maailmaa tahansa. Valittu vieras yöpyy Helsingissä 3-6 yötä, rakentaa ohjelmansa itse ja raportoi kokemuksistaan omalla tavallaan. Töölönlahdella sijaitsevassa Aallonkodissa on kahden vuoden aikana vieraillut yhteensä 161 asukasta 20 maasta.

"I appreciate the time you've taken to put together an experience with robust possibilities, and yet one in which each guest has the freedom to make it his or her own", kertoo residenssissä vieraillut Patrick Janelle (@aguynamedpatrick).

Residenssivieraita ovat inspiroineet muun muassa suomalainen muoti, ruoka, design, arkkitehtuuri, luonto, tapahtumat, tiede, opiskelu ja erilaiset kohtaamiset helsinkiläisten kanssa. Myös kaksoiskaupunki-ajatus ja päiväretket Tallinnaan ovat herättäneet kiinnostusta.

Vieraiden tarinoista on koottu makupaloja #MyHelsinkiResidence-koostesivulle, jossa näkyy aina myös kuusi viimeisintä Instagram-postausta. Sivusto tarjoaa myös lisätietoa residenssistä.

Residenssiohjelma jatkuu vuonna 2018

"#MyHelsinkiResidence-vaikuttajaresidenssin tavoittavuusluvut ovat kolminkertaistuneet parissa vuodessa. Kasvua on odotettavissa myös jatkossa, sillä Helsingin maine on nosteessa. Helsinki houkuttelee mielipidevaikuttajia ja aitoon suositukseen perustuva Helsinki-sisältö on kiinnostavaa myös heidän seuraajiensa mielestä", kertoo Helsinki Marketingin markkinointiviestintäpäällikkö Tia Hallanoro.

#MyHelsinkiResidence-vaikuttajaresidenssin pääkumppaneita ovat Aallonkoti, Marimekko, Finnair, Business Finland (Visit Finland), Finavia, Tallink Silja ja Visit Tallinn.

Esimerkkejä #MyHelsinkiResidence-vieraiden sisällöistä:

The NYLON Guide To Helsinki
Creating a Community for Brown Girls in One of the World's Whitest Countries
The Future of Finnish Fashion
Why you should go to Helsinki’s Flow Festival
Three Finnish Habits That Will Make You A More Successful Entrepreneur
Finnish Interior Designers Show How Bold, Colorful Prints Might Be the Best Way to Greet Cold Weather
The insiders’ guide to Helsinki – where to go, eat, sleep and relax in Finland’s capital, and the best things to do

Blogikirjoituksia:

Travel Diary: Design District, Helsinki
Hel Yeah, Helsinki
My biggest surprise in Helsinki: Delicious Finnish cuisine
Hei Helsinki!
13 Unique Things to Do in Helsinki

Tunniste #MyHelsinkiResidence on ollut käytössä vuoden 2018 alusta. Kahtena ensimmäisenä vuonna residenssi tunnettiin nimellä #HelsinkiSecret Residence.

Elisabeth Heinrichs
Project Manager, Helsinki Marketing
elisabeth.heinrichs@hel.fi
Puh. 040 521 1703

MyHelsinki Residence on osa Helsingin uutta markkinointistrategiaa, jossa kaikki sisältö perustuu henkilökohtaiseen ja aitoon suositukseen. Lue lisää.

#MyHelsinkiResidence

Helsinki Marketing on Helsingin kaupungin omistama yhtiö. Helsinki Marketing vastaa Helsingin operatiivisesta kaupunkimarkkinoinnista ja yritysyhteistyöstä. Yhtiö toimii tiiviissä yhteistyössä helsinkiläisten, vierailijoiden, päättäjien ja asiantuntijoiden kanssa.