Uusi Lasten Helsinki -karttaesite kokoaa parhaat menovinkit lapsiperheille

Visit Helsinki kokosi yhdessä Bellablogien kanssa taskukokoiseen karttaesitteeseen kaiken oleellisen lapsiperheiden Helsingin-lomaa varten. Uusi Lasten Helsinki -karttaesite helpottaa koko perheen lomailua antamalla paikallisten vinkkejä leikkipuistoista ja uimapaikoista ravintoloihin ja skedemestoihin.

Lasten Helsinki -karttaesite auttaa vaivattomasti suunnistamaan ympäri kaupunkia, sillä se sisältää kaiken oleellisen Helsingin perhetarjonnasta. Leikkisässä kartassa seikkaillaan Helppi-hahmon jalanjäljissä, jotka johdattelevat seuraajansa Helsingin hauskimpiin käyntikohteisiin, parhaimpiin ruokapaikkoihin, ikimuistoisimmille maamerkeille ja hulvattomimmille harrastus- ja ostospaikoille. Kartta sisältää runsaasti tekemistä niin pienille kuin isommille lapsille – teinejä unohtamatta.

Karttaesitteen sisältö on tehty yhteistyössä Bellablogeihin kuuluvan Riikan blogin kanssa. Blogin takana on mm. perhematkailusta lähialueilla paljon kirjoittava Riikka Sipilä. Vinkkejä kysyttiin myös blogin lukijoilta.

Lasten Helsinki -tietopaketista löytyy kesämatkailijalle tietoa Helsingin ulkoilumahdollisuuksista, virkistyssaarista ja leikkipuistoista. Kesä-Helsinki onkin pullollaan edullisia huveja. Kulttuuritarjontakaan ei jää huomioimatta, sillä Lasten Helsinki antaa vinkit niin perheystävällisiin museoihin kuin tapahtumiinkin.

Tietopakettiin on myös sisällytetty paljon lapsiperheille hyödyllistä tietoa. Leikkipuistot ja hyväksi havaitut hoitohuoneet löytyvät helposti, jotta aikaa jäisi osoitetietojen tutkimisen sijaan ikimuistoisille kokemuksille. Lasten Helsinki -karttaesite sisältää myös alennuksia Helsingin kesäkohteisiin.

Lasten Helsinki -karttaesitteen on mahdollistanut Visit Helsingin perhematkailuverkosto. Se ilmestyy neljällä kielellä (suomi, ruotsi, englanti ja venäjä) ja sen voi noutaa Helsingin matkailuneuvonnasta (Pohjoisesplanadi 19), hotelleista sekä useista kartalla olevista kohteista. Karttaesite on ladattavissa myös osoitteessa www.visithelsinki.fi .

Liite:
Helsingin kesän 2015 kohokohdat lapsiperheille
Painokelpoisia kuvia: http://materialbank.visithelsinki.fi/?cart=1368-ifhagcmgbb&l=EN
Riikan blogi: http://riikanblogi.bellablogit.fi/

Lisätiedustelut:
Viestintä- ja mediavastaava Laura Saksala, Visit Helsinki/Helsingin Markkinointi Oy, laura.saksala@hel.fi tai

puh. 09 310 25855.

Visit Helsinki on markkinointinimi, jota käyttää Helsingin Markkinointi Oy. Helsingin Markkinointi Oy on Helsingin kaupungin omistama markkinointiyhtiö.

Avainsanat:

Pikafaktat