Helsinki Open Dance Festival 23.-24.10.2010

Kansainvälinen tanssikilpailu. Töölön kisahalli.

Syysharmauteen saapuu upeaa pukuloistoa ja tanssiviihdettä koko perheelle! Helsingin Töölön Kisahallissa nähdään kotimaisen ja kansainvälisen huipputason tanssiparien kilpailusuorituksia toista kertaa järjestettävässä Helsinki Open Dance Festival -kilpatanssikilpailussa 23.-24.10.2010.

Helsingissä tanssivat pian todelliset tähdet: Helsinki Open Dance Festival järjestetään 23.-24.10.2010 Helsingin Töölön B-Kisahallissa (Paavo Nurmen kuja 1) . Elämyksellinen tanssikilpailu kokoaa jälleen maailman- ja Suomen huiput junioreista senioreihin Töölön Kisahalliin.

-Ilmoittautumisia tanssipareilta on tullut runsaasti eri puolilta maailmaa, mukana ovat mm. World ranking kakkos–pari Emanuel Valeri ja Tania Kehler.  Luvassa on todella korkeatasoinen tanssiviikonloppu, kertoo kilpailun järjestämisestä vastaava Heikki Ketonen Tanssikoulu Tanssin Maailma Vieno ja Heikki Ketosesta.

Kilpailu on myös suomalaispareille erittäin merkittävä kilpailu, joten moni kansainvälisesti eteenpäin pyrkivä suomalaispari satsaa viikonloppuun tosissaan.

-Kilpailuluokkia on junioreista senioreihin. Kilpailu tarjoaa läpileikkauksen lajin tasosta eri ikäluokissa. Kaiken kruunaa Amatöörien IDSF International luokkien vakio- ja latinalaistanssit, joissa pareille on jaossa World Ranking -pisteitä.

Pisteiden metsästäjiä tullaan näkemään runsaasti mm. Venäjältä, Latviasta, Unkarista, Puolasta, Saksasta ja Italiasta.
- Poikkeuksena MM- ja EM- kisoihin, joihin voi osallistua vain kaksi paria
kustakin maasta, meidän kilpailuumme voivat osallistua kaikki halukkaat parit, Heikki Ketonen kertoo.

Kilpailun kansainvälinen tuomaristopaneeli koostuu yhdestätoista arvostetusta ja tunnetusta tanssiammattilaisesta.

Helsinki Open Dance Festival -tapahtumaan yleisöllä on mahdollisuus varata pöytä- tai istumapaikkoja joko lauantaille tai sunnuntaille tai molemmille päiville. Molempina kisapäivinä järjestetään sekä semifinaaleita että finaaleita.

Tanssiparien tunnelmia ja lisätietoja kilpailun ohjelmasta löytyy Helsinki Open Dance Festival -kilpailun virallisilta kotisivuilta www.helsinkiopen-dancefestival.fi

Tapahtuman järjestäjinä toimivat:

Tanssikoulu Tanssin Maailma Vieno ja Heikki Ketonen sekä Dance Club Dance World yhteistyössä IDSF:n ja Suomen Tanssiurheiluliitto ry:n kanssa.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt: Heikki Ketonen, p. 040 7749023.

Lippujen ennakkomyynti www.tiketti.fi  Lippuja saa myös ovelta.
Lippujen hinnat:
Lauantai 23.10. ja Sunnuntaina 24.10.2010