Helsingin matkailuneuvonta muuttaa rautatieasemalle

Kuva: Harri Tarvainen

Pääkaupungin matkailijoita palvellaan toukokuusta lähtien kahdessa uudessa toimipisteessä. Matkailuneuvonnassa tullaan panostamaan entistä enemmän digitaalisuuteen ja asiakaskohtaamisiin. Myös muut matkailijoiden sesonkipalvelut starttaavat toukokuun alussa.

Toukokuusta lähtien matkailuneuvonnan palveluita on saatavilla lentoaseman lisäksi Helsingin päärautatieasemalla sekä Stockmannin tavaratalossa. Viimeiset viisikymmentä vuotta Pohjoisesplanadilla palvellut matkailuneuvonta muuttaa Helsingin historiallisen päärautatieaseman lippuhalliin. Nykyinen Pohjoisesplanadin ja Unioninkadun kulmassa sijaitseva toimipiste on avoinna normaalisti 22. huhtikuuta saakka.

Rautatieaseman lisäksi Helsingin Stockmannille avataan interaktiivinen MyHelsinki-palvelupiste. Pisteeltä löytyvät digitaaliset palvelut tiedonhakuun sekä karttoja ja esitteitä. Sesonkiaikaan Stockmannilla on paikalla myös matkailuneuvonnan henkilökuntaa.

Uudet toimipisteet avataan toukokuun aikana. Muuton ajan matkailuneuvontaa saa kaupungintalon Virka-infosta.

Nykyisin matkailijat etsivät ahkerasti tietoa internetistä ja tarpeet perinteiselle matkailuneuvonnalle ovat muuttuneet. Henkilökohtaiset suositukset ja kasvotusten tapahtuva neuvontapalvelu ovat yhä tärkeä osa matkailijoiden Helsinki-kokemusta. Uusien toimipisteidemme myötä pyrimme palvelemaan vierailijoita entistä paremmin ja siellä missä heillä herää kysymyksiä,” kertoo Helsinki Marketingin toimitusjohtaja Laura Aalto.

Henkilökohtaisia suosituksia myös digitaalisesti ja Helsinki Helpeiltä

Helsinki Marketing on ottanut merkittäviä askeleita matkailijoiden digitaalisten palveluiden kehityksessä. Parhaana verkkopalveluna palkittu MyHelsinki.fi-sivusto palvelee kaikkiaan kuudella kielellä ja sisällöt perustuvat täysin paikallisten suositteluun. Lisäksi kiinalaisten matkailijoiden palveluita kehitetään yhteistyössä maailman suurimpiin kuuluvan digitaalisen palveluntarjoaja Tencentin kanssa.

Helsingin kesäisessä kaupunkikuvassa vinkkejä matkailijoille antavat myös vihreisiin asuihin pukeutuneet Helsinki Helpit, jotka starttaavat toimintansa tänä vuonna jo toukokuussa. Matkailuneuvontaa on tarjolla sesonkiaikaan edelleen myös Helsingin historiallisissa kortteleissa, kun Kauppatorin vilkkaaseen ympäristöön pystytetään neuvonnan infokontti. Kontti palvelee Havis Amandaa ympäröivällä Kukkatorilla 3. toukokuuta alkaen.

Torikorttelit etsii Helsingin paraatipaikalle uutta toimijaa

Helsingin matkailutoimiston muuton myötä Pohjoisesplanadille vapautuu upea toimitila Helsingin ydinkeskustasta. Torikorttelit etsii tällä hetkellä tiloihin uutta toimijaa.

”Matkailuneuvonnan tila paraatipaikalla Espan ja Unioninkadun kulmassa on ehdottomasti kiinnostavimpia tiloja alueella. Se toivottaa tervetulleeksi Torikortteleihin Espan puiston ja Kauppatorin suunnalta. Etsimme kulmaan vetovoimaista yritystä täydentämään Torikortteleiden monipuolista tarjontaa niin kaupunkilaisille kuin matkailijoille,” kertoo Torikortteleiden kauppapaikkajohtaja Peggy Bauer.

Lisätiedot:

Laura Aalto
Toimitusjohtaja, Helsinki Marketing
laura.aalto@hel.fi

Peggy Bauer
Kauppapaikkajohtaja, Torikorttelit
peggy.bauer@torikorttelit.fi

Helsingin matkailu kaikkien aikojen kasvuennätykseen

Helsinki Marketing on Helsingin kaupungin omistama yhtiö. Helsinki Marketing vastaa Helsingin operatiivisesta kaupunkimarkkinoinnista ja yritysyhteistyöstä. Yhtiö toimii tiiviissä yhteistyössä helsinkiläisten, vierailijoiden, päättäjien ja asiantuntijoiden kanssa.