Kati Sulinista Heltin toimitusjohtaja – aloittaa tehtävässään 1.8.2023

Report this content

Kerroimme tammikuussa, että Heltti on saavuttanut uuden vaiheen ja aloimme etsiä uutta toimitusjohtajaa. Etsivä löysi – ja 100 hakijan joukosta löytyi paras mahdollinen ihminen viemään Helttiä seuraavaan vaiheeseen. Heltin uusi toimitusjohtaja on Kati Sulin. Kati aloittaa tehtävässään 1.8.2023 ja samassa yhteydessä Heltin nykyinen toimitusjohtaja Timo Lappi siirtyy hallituksen puheenjohtajaksi.

“Me halusimme löytää toimarin, joka solahtaisi osaamisensa lisäksi arvoiltaan ja persoonaltaan Helttiin. Teimme toimitusjohtaja-haustamme julkisen, jotta tavoittaisimme laajasti erilaisia potentiaalisia hakijoita. Julkisen haun ja kumppanimme Chief Executive Searchin tekemän suorahaun yhdistelmä oli tehokas ja saimmekin yli 100 kiinnostavaa yhteydenottoa ihmisiltä, jotka eivät välttämättä muuten olisi nousseet tutkaruudullemme. Chief Executive Searchin ammattilaiset tapasivat heistä useamman kymmentä päästäkseen tutustumaan heihin tarkemmin. Lopulta hallituksen ykköskandidaatiksi valikoitui helttiäinen isolla H:lla”, Timo kertaa toimitusjohtajan hakuprosessia.

Heltin uusi toimitusjohtaja on Kati Sulin, joka on edistänyt ihmislähtöistä muutoksen tekemistä sekä asiakaskeskeisyyden ja digitalisaation mahdollisuuksien vahvaa hyödyntämistä liiketoiminnan kasvattamisessa Ifolorilla, DNA:lla, Sanomilla, Fazerilla ja viimeisimpänä Terveystalossa. Katia motivoi asiakkaiden kuunteleminen, digitalisaatio, yrityskulttuurin kehittäminen ja moniosaajatiimien hyvinvoinnista huolehtiminen. Näillä tekijöillä saadaan myös tervettä liiketoimintaa aikaan.

“Muutoksen vauhti toimintaympäristössä vain kiihtyy ja suomalaisten yritysten kilpailukyvyn kannalta on keskeistä, että ihmiset ovat motivoituneita ja jaksavat tehdä pitkiä työuria - tämä vaatii yrityksiltä strategisen tason panostusta asiantuntijoiden työkykyyn ja tätä kautta tuottavuuteen. Olen kiitollinen, että olen päässyt työurallani edistämään työelämän murrosta monessa upeassa yhtiössä. Keskiössä on ollut asiakaskeskeisyyden, digitalisaation ja hybridityön tuomat muutokset yksilöille, tiimeille ja organisaation kulttuurille ja toimintatavoille. Heltti on unelmien työpaikka, jossa pääsen huippuosaajien kanssa jatkamaan tätä ajatustyöpaikkojen jaksamisen johtamisen, hyvinvoinnin sekä työkykyjohtamisen edistämistä – juuri niitä asioita, joita työn murros ja vastuullinen työelämä edellyttää”, Heltin elokuun alussa aloittava toimitusjohtaja Kati Sulin summaa.

"Katilla on osaamista ja kokemusta kasvua tukevien rakenteiden luomisesta, operatiivisen johtamisen kehittämisestä, toiminnan jatkuvasta parantamisesta ja muiden kasvuaskelten johtamisesta. Tuleva kipparimme tietää siis parhaat reitit, kun haluamme jatkaa kasvuamme ja tulevaisuudessa auttaa yhä useampaa ihmistä ja ajatustyöyritystä voimaan paremmin. Minä olen varma, että Kati on oikeanlainen johtaja luotsaamaan meidän kaikkien helttiäisten yhteisen yrityksen seuraavaan vaiheeseen”, Timo Lappi summaa.

“Kati ottaa vastaan toimitusjohtajan roolin elokuun alusta lähtien. Minä olen puolestani ehdolla puheenjohtajaksi Heltin hallitukseen. Olen iloinen, että voin jatkaa työtäni ihmisten hyvinvoinnin ja terveyden hyväksi tässä uudessa roolissa. Odotan innolla yhteistyötämme Katin kanssa ja olen varma, että vahvuutemme täydentävät toisiaan”, Timo jatkaa.

Lisätietoja antavat:

Timo Lappi, timo.lappi@heltti.fi, 040 756 7809

Kati Sulin, kati.sulin@heltti.fi, 040 5858 488

Lue myös avoimesta toimitusjohtajan rekrytointiprosessistamme lisää täältä.

Lisätietoja Heltistä

Heltti on vuonna 2013 perustettu suomalainen yritys, joka on erikoistunut ihmisten ja ajatustyöpaikkojen hyvinvoinnin lisäämiseen. Vuonna 2021 Heltti sekä lyhytterapeuttisen työotteen edelläkävijä ja terapiapalveluiden tarjoaja Shortum yhdistyivät. Nykyisin Heltti tarjoaa palveluita työpaikoille sekä kuluttajille. Työpaikoille Heltti tarjoaa työkykyä palveluna – kaiken ytimessä on työkykyjohtamisen asiantuntijapalvelut, ajatustyöhön erikoistunut työterveys, mielen hyvinvoinnin ja terapiapalvelut työpaikoille sekä johtamisen kehittämispalvelut. Kuluttajille Heltti tarjoaa kattavat terapiapalvelut ja mielen palvelut, jotka löytyvät with.heltti.fi -sivustolta. Lisäksi Heltin mielen ammattilaiset tuottavat lähes joka viikonpäivä maksutonta psykoedukatiivista mielenterveyden ja mielen hyvinvoinnin sisältöä Instagramissa, YouTubessa sekä Spotifyssa. Heltti työllistää 200 eri alojen asiantuntijaa; psykoterapeuttia ja psykologitaustaista lyhytterapiaan kouluttautunutta mielenterveyden ammattilaista, organisaatiopsykologeja, työterveyden useita ammattilaisia lääkäreistä työterveyshoitajiin, työterveyspsykologeihin ja fysioterapeutteihin sekä sairaanhoitajiin.

Lisätietoja: heltti.fi ja with.heltti.fi

Avainsanat: