Vahva tuloskasvu ensimmäisellä neljänneksellä

• Liikevaihto kasvoi 0,6 prosenttia 4 033 milj. euroon (orgaaninen: +2,5 prosenttia)
  • Oikaistu liikevoitto: +8,9 prosenttia 600 miljoonaan euroon
  • Oikaistu liikevoittoprosentti: +1,2 prosenttiyksikköä 14,9 prosenttiin
  • Oikaistu tulos/etuoikeutettu osake (EPS): +10,3 prosenttia* 0,96 euroon
  • Liikevaihdon vahva kasvu kasvavilla markkinoilla (orgaaninen: +8,2 prosenttia)

Düsseldorf – ”Sekä liikevaihtomme että liikevoittomme kasvoivat vuoden 2013 ensimmäisellä neljänneksellä, vaikka markkinaympäristö oli haastava, markkinat Länsi-Euroopassa heikkenivät ja teollisuusasiakkaiden kysyntä oli heikko maailmanlaajuisesti”, Henkelin pääjohtaja Kasper Rorsted sanoi. ”Laundry & Home Care sekä Beauty Care kehittyivät omia markkinoitaan paremmin, mutta teollisuusasiakkaiden odotettua heikompi kysyntä vaikutti liimateknologioihin. Silti kaikkien liiketoiminta-alueidemme kannattavuus parani merkittävästi.”

Tilikaudesta 2013 Rorsted totesi: ”Odotamme globaalin taloudellisen ympäristön pysyvän vaikeana. Ennakoimme kuitenkin teollisuusasiakkaiden kysynnän paranevan vuoden toisella puoliskolla. Globaalin markkinaympäristön haasteiden vuoksi jatkamme prosessiemme yksinkertaistamista ja kehittämistä joustavuuden ja tehokkuuden lisäämiseksi.”

Vuoden 2013 näkymät vahvistettiin

Rorsted vahvisti Henkelin aiemmin ilmoitetut näkymät tilikaudelle 2013: ”Odotamme orgaanisen liikevaihdon kasvavan 3–5 prosenttia koko tilikaudella. Odotamme oikaistun liikevoittoprosentin nousevan noin 14,5 prosenttiin ja oikaistun tuloksen etuoikeutettua osaketta kohden kasvavan noin 10 prosenttia.”

* Sovellettaessa muuttunutta IAS 19 -standardia vuodentakaiseen neljännekseen kasvu on 12,9 prosenttia.

Tämä on lyhennetty versio maailmanlaajuisesta lehdistötiedotteesta. Vuoden 2013 ensimmäisen neljänneksen katsaus, ladattavaa aineistoa ja linkki puhelinkonferenssilähetykseen on lehdistöosiossa osoitteessa