Henkelin kolmannen neljänneksen tulos jälleen vahva

• Liikevaihto kasvoi 1,7 prosenttia 4 028 miljoonaan euroon (orgaaninen +6,5 %)
  • Oikaistu* liikevoitto: +4,7 prosenttia 541 miljoonaan euroon
  • Oikaistu* liikevoittoprosentti: +0,4 prosenttiyksikköä 13,4 prosenttiin
  • Kaikkien liiketoiminta-alueiden liikevoitto kasvoi merkittävästi
  • Oikaistu* tulos/etuoikeutettu osake (EPS): +6,3 prosenttia 0,85 euroon
  • Kasvu jälleen kaksinumeroinen kasvualueilla (orgaaninen: +10,9 %)

”Henkel teki kolmannella neljänneksellä jälleen vahvan tuloksen. Haastavasta markkinaympäristöstä huolimatta orgaanisen liikevaihtomme kasvu ylitti jälleen markkinoiden kehityksen”, Henkelin pääjohtaja Kasper Rorsted sanoi. ”Kaikki liiketoiminta-alueemme vaikuttivat kasvuun. Kasvualueiden kasvu oli jälleen kaksinumeroinen, minkä ansiosta niiden osuus kokonaisliikevaihdosta nousi 43 prosenttiin. Onnistuimme parantamaan kaikkien liiketoiminta-alueidemme kannattavuutta raaka-aineiden hintojen noususta huolimatta.”

Koko tilikaudesta 2011 Rorsted totesi seuraavaa: ”Taloudellinen ympäristö pysyy haastavana. Kilpailun kiristymisen ja korkeiden raaka-ainehintojen lisäksi euroalueen velkakriisi aiheuttaa lisää epävarmuutta markkinoilla. Tätä taustaa vasten jatkamme rakenteidemme sopeuttamista, jotta voisimme vastata entistä nopeammin ja joustavammin markkinoilla tapahtuviin muutoksiin, ja ylläpidämme tiukkaa kulukuria.” Lisäksi Henkel nosti vuoden 2011 orgaanisen liikevaihdon kasvuodotuksia hieman: ”Odotamme nyt orgaanisen liikevaihdon kasvavan 5–6 prosenttia koko tilikaudella. Odotamme aiemmin ilmoitetun mukaisesti oikaistun liikevoittoprosentin nousevan noin 13 prosenttiin ja oikaistun tuloksen etuoikeutettua osaketta kohden kasvavan noin 10 prosenttia”, Rorsted lisäsi.

Koko lehdistötiedote, vuoden 2011 kolmannen neljänneksen katsaus, muuta ladattavaa tietoa ja linkki puhelinkonferenssilähetykseen on lehdistöosiossa osoitteessa http://www.henkel.com/press/publication-report-q3-2011-33938.htm

Dorothee Adam
Puhelin: +46 10 480 76 11
Sähköposti: dorothee.adam@henkel.com

Henkel on globaali yritys, jonka valikoimaan kuuluu useita johtavia tuotemerkkejä, kuten Schwarzkopf, Tolu, Loctite® ja Pattex. Henkelillä on kolme liiketoiminta-aluetta: pesu- ja puhdistusaineet, kosmetiikka- ja hygieniatuotteet sekä liimat, tiivisteet ja pintakäsittelyaineet. Yhtiössä on yli 48 000 työntekijää ja se on mukana Fortune 500 ‑yritysten listalla. Vuonna 2010 Henkel-konsernin liikevaihto oli 15,092 miljardia euroa ja liikevoitto 1,862 miljardia euroa. Henkel toimii 125 maassa ja on noteerattu Frankfurtin pörssissä. Henkel Nordenilla on runsaat 430 työntekijää neljässä eri Pohjoismaassa, ja yhtiön liikevaihto vuonna 2010 oli 192 miljoonaa euroa.

www.henkel.fi

Avainsanat: