Herantis Pharma hakee osakkeidensa rinnakkaislistauksen poistamista Nasdaq First Growth Market Sweden -markkinapaikalta

Yhtiötiedote 1.12.2022 klo 11:30

Kaupankäynti Herantis Pharman osakkeilla tulee jatkumaan ainoastaan Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella HRTIS (ISIN-koodi: FI4000087861)

Herantis Pharma Oyj (”Herantis”), Parkinsonin taudin taudinkulkuun vaikuttavia uusia hoitoja kehittävä innovatiivinen bioteknologiayritys, on hakenut osakkeidensa kaupankäynnin päättämistä Nasdaq First North Growth Market Sweden -markkinapaikalla (“Nasdaq FN GM Sweden”).

Tehdessään päätöstä hakea osakkeidensa kaupankäynnin päättämistä, yhtiön hallitus tarkasteli kaupankäynnin kehitystä Nasdaq FN GM Sweden -markkinapaikalla siitä lähtien, kun Herantis listautui markkinapaikalle vuonna 2019. Hallitus huomioi päätöksenteossaan kaupankäynnin alhaisen volyymin samoin kuin Euroclear Sweden AB:n kautta omistustaan hallinnoiviennykyisten osakkeenomistajien pienen määrän. Yhtiö on ottanut huomioon myös kokonsa suhteessa rinnakkaislistauksen aiheuttamiin lisäkustannuksiin, samoin kuin hallinnollisen taakan, joka johtuu Suomen ensisijaisen markkinapaikan ohella toisen markkinapaikan sääntöjen noudattamisesta.

Yhtiö haluaa muistuttaa Euroclear Sweden AB:n kautta omistustaan hallinnoivia Herantiksen osakkeenomistajia, että vaikka osakkeiden kaupankäynti Nasdaq FN GM Sweden -markkinapaikalla päättyy, kyseiset osakkeenomistajat voivat jatkaa kaupankäyntiä Herantiksen osakkeilla Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla järjestämällä osakkeidensa siirtämisen Euroclear Finland Oy:n ylläpitämään arvo-osuusjärjestelmään. Tehdäkseen siirron osakkeenomistajan tulee lisätietoja saadakseen ottaa yhteyttä salkunhoitajaansa tai Herantiksen järjestämään edustajaan Aqurat Fondkommission AB:hen (info@aqurat.se).

Viimeinen kaupankäyntipäivä Nasdaq FN GM Sweden -markkinapaikalla on arviolta 31.1.2023. Lisätietoja osakkeiden kaupankäynnin päättymisestä tällä markkinapaikalla tullaan antamaan, kun Nasdaq Stockholmon hyväksynyt osakkeiden poistamista koskevan hakemuksen.

Puh: +46 (0)7 93 486 277/+46 (0)72-396 72 19

S-posti: ir@herantis.com

Hyväksytty neuvonantaja: UB Securities Oy, Suomi: +358 9 25 380 225, Ruotsi: +358 40 5161400

Herantis Pharma Oyj on Parkinsonin taudin taudinkulkuun vaikuttavia hoitoja kehittävä innovatiivinen bioteknologiayritys. Herantiksen kärkiaihio HER-096 on pieni, CDNF-proteiinin aktiivisesta alueesta johdettu synteettinen peptidomimeettinen yhdiste, jossa yhdistyvät CDNF-proteiinin ainutlaatuinen toimintamekanismi ja ihonalaisen annostelun käytön mahdollistuminen.

Herantiksen osakkeet on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland ja Nasdaq First North Growth Market Sweden -markkinapaikoilla.

Lisätietoja www.herantis.com.