Herantis Pharma Oyj:n optio-oikeuksilla merkityt osakkeet

Herantis Pharma Oyj:n optio-oikeuksilla merkityt osakkeet

Yhtiötiedote 28.5.2019 kello 9:00

Herantis Pharma Oyj:n optio-ohjelmien 2010 ja 2014 optioilla on merkitty 32.000 osaketta. Optio-oikeuksien perusteella merkityt uudet osakkeet odotetaan rekisteröitävän kaupparekisteriin tänään 28.5.2019. Uudet osakkeet tuottavat omistajilleen osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä lähtien.

Optioilla tehdyillä merkinnöillä ei osakepääomaa koroteta, vaan koko merkintähinta, yhteensä 1,60 euroa kirjataan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon. Merkintöjen seurauksena Herantis Pharma Oyj:n osakkeiden ja äänien määrä nousee 6.062.287 osakkeeseen ja ääneen.

Kaupankäynnin merkityillä osakkeilla arvioidaan alkavan NASDAQ Helsinki Oy:n ylläpitämällä First North Finland -markkinapaikalla yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa 31.5.2019 alkaen.

Herantis Pharma Oyj:n osakkeen perustiedot uusien osakkeiden rekisteröinnin jälkeen:

Kaupankäyntitunnus: HRTIS
ISIN-koodi: FI4000087861
Markkinapaikka: First North Helsinki
Toimiala: Terveydenhuolto
Osakkeiden lukumäärä: 6.062.287
Osakepääoma: 80.000,00 euroa

Pekka Simula

Hyväksytty neuvonantaja: UB Securities Oy, puh. +358 9 25 380 225

Herantis Pharma Oyj on innovatiivinen lääkekehitysyhtiö, joka keskittyy regeneratiiviseen eli uudistavaan lääketieteeseen ja sairauksiin, joihin ei tunneta riittävän hyviä hoitoja. Yhtiön kliinisiin tutkimuksiin edenneet lääkeaihiot, CDNF ja Lymfactin, pohjautuvat alojensa johtavaan tieteelliseen tutkimukseen maailmassa. Molemmat tähtäävät läpimurtoon vaikeissa sairauksissa: CDNF hermorappeumasairauksien kuten Parkinsonin taudin hoidossa, Lymfactin rintasyöpähoidon aiheuttaman lymfaturvotuksen ja mahdollisesti muiden lymfaturvotuksien hoidossa. Herantiksen osakkeet ovat listattuna Nasdaq Helsinki Oy:n First North -listalla.

Jakelu:

www.herantis.com