Herantis Pharma Oyj:n suunnattu osakeanti ja Broadview Ventures I, LLC:n osakemerkintä

Pörssitiedote 14.1.2016 kello 10:00

Herantis Pharma Oyj:n hallitus on päättänyt yhtiökokouksen antaman valtuutuksen nojalla suunnatusta osakeannista Broadview Ventures I, LLC:lle yhtiöiden välisen merkintäsopimuksen mukaisesti. Broadview Ventures I, LLC on merkinnyt kyseisen sille suunnatun osakeannin kokonaisuudessaan, yhteensä 32.311 uutta osaketta merkintähintaan 10,00 euroa osakkeelta.

Uudet osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin 12.1.2016. Uudet osakkeet tuottavat omistajilleen osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä lähtien.

Osakepääomaa ei koroteta, vaan koko merkintähinta 323.110,00 euroa kirjataan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon. Merkintöjen seurauksena Herantis Pharma Oyj:n osakkeiden määrä nousee 4.118.305 osakkeeseen.

Merkityt osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena NASDAQ OMX Helsinki Oy:n First North -listalla yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa tänään 14.1.2016 alkaen.

Herantis Pharma Oyj:n osakkeen perustiedot uusien osakkeiden rekisteröinnin jälkeen:

Kaupankäyntitunnus: HRTIS
ISIN-koodi: FI4000087861
Markkinapaikka: First North Helsinki
Toimiala: Terveydenhuolto
Osakkeiden lukumäärä: 4.118.305
Osakepääoma: 80.000,00 euroa

Pekka Simula

Hyväksytty neuvonantaja: UB Securities Oy, puh. +358 9 25 380 246

Herantis Pharma Oyj on lääkekehitysyhtiö, joka on erikoistunut tuomaan varhaisen kehitysvaiheen tutkimustuloksia kliinisiin lääketutkimuksiin pyrkien kehittämään niistä uusia lääkkeitä. Yhtiö keskittyy erityisesti sairauksiin, joihin ei tunneta hoitoja tai tunnetut hoidot eivät ole riittävän hyviä. Tällaisia sairauksia ovat esimerkiksi Parkinsonin tauti sekä sekundäärinen lymfaturvotus. Yhtiön osakkeet ovat listattuna NASDAQ Helsinki Oy:n First North -listalla.

Jakelu:

www.herantis.com