Herantis Pharman T&K-katsaus – Webinaari 26.10.2021

Yhtiötiedote 20.10.2021 klo 9:30

Herantis Pharma Oyj (”Herantis” tai ”Yhtiö”) joka keskittyy hermorappeumasairauksien taudinkulkuun vaikuttavien hoitojen kehittämiseen, järjestää 26.10.2021 T&K-katsauksen webinaarina. Herantiksen toimitusjohtaja Craig Cook ja tieteellinen johtaja Henri Huttunen kertovat Yhtiön HER-096- ja rhCDNF-projektien etenemisestä.

T&K-päivityksen aiheet:

• Tietoa Herantiksen uudesta biomarkkereihin keskittyvästä kehitysohjelmasta
  • Tutkimustuloksia tehokkaasta veri-aivoesteen läpäisystä
  • Tehoa osoittavia tuloksia hermoston suojaamisvaikutuksista prekliinisissä tutkimuksissa
  • Päivitys kehitysohjelmien edistymisestä sisältäen tuloksia annostelusta ei-kajoavilla antotavoilla

Osallistumistiedot:

Herantis Pharma's R&D Update Webinar

26.10.2021 klo 11:00

Ilmoittautumislinkki

Verkkotapahtuma löytyy myös Herantiksen “Company Live Presentations” -sivulta: www.herantis.com/news-events/video-presentations/. Tilaisuuden yhteydessä voi esittää kysymyksiä puhujille ohjelman Q&A-osuudessa. Webinaarin tallenne arkistoidaan Herantiksen verkkosivuille tapahtuman jälkeen.

Puh: +46 (0)7 93 486 277/+46 (0)72-396 72 19

Email: ir@herantis.com

Hyväksytty neuvonantaja: UB Securities Oy, Suomi: +358 9 25 380 225, Ruotsi: +358 40 5161400

Tapahtuman puhujat

Craig Cook, Herantiksen toimitusjohtaja

Tohtori Craig Cook on koulutukseltaan lääkäri ja hänellä on MBA-tutkinto London Business Schoolista. Hänellä on yli 20 vuoden kokemus lääke- ja bioteollisuudesta. Cook on uransa aikana työskennellyt johtotehtävissä useassa alan yrityksessä, kuten Eli Lilly, Johnson & Johnson, Novartis ja EMD Serono, vastuualueinaan lääkekehitys ja kaupallistaminen. Ennen Herantis Pharmaan liittymistään vuonna 2020 hän toimi toimitusjohtajana Midatech Pharma Plc:ssä, joka on Nasdaqiin ja AIM:ään listattu biotekniikkayhtiö.  Hänellä on laaja kokemus eri terapia-alueista, kuten neurologiasta, immunologiasta ja onkologiasta.

Henri Huttunen, Herantiksen tieteellinen johtaja

Henri Huttunen on yksi vuonna 2008 perustetun Herantis Pharman perustajista ja hän toimi yhtiön toimitusjohtajana ensimmäiset kaksi vuotta. Tällä hetkellä hän on yhtiön tieteellinen johtaja. Aiemmin Henri Huttunen on toiminut tutkijana Helsingin yliopistossa ja Orion Pharman palveluksessa sekä Yhdysvalloissa (Massachusetts General Hospital, Harvard Medical School). Henri Huttunen on väitellyt biokemian tohtoriksi Helsingin yliopistossa ja hänellä on 25 vuoden kokemus neurotieteen tutkimuksesta. Toimiessaan Helsingin yliopistossa hän johti hermorappeumasairauksien molekyylimekanismeja tutkinutta akateemista tutkimusryhmää Neurotieteen tutkimuskeskuksessa.

Herantis keskittyy lääkekehityksessään hermosoluja suojaavan proteostaasimekanismin toiminnan palauttamiseen tavoitteenaan hermorappeumasairauksien etenemisen pysäyttäminen. Avainasemassa oleva proteostaasi säätelee kehon kaikkien proteiinien toimintaa alkaen niiden synteesistä ja päättyen hajoamiseen. Sen toimintahäiriö aiheuttaa proteiinien patologisen kasautumisen ja edelleen solustressin ja hermoston tulehdustilan, jotka ovat monen hermorappeumasairauden, kuten Parkinsonin ja Alzheimerin tautien, puhkeamisen taustalla. CDNF on kehon oma proteiini, jonka tehtävä on suojata hermosoluja pitämällä proteostaasia tasapainossa ja siten ehkäistä sairauksien syntymekanismien toimintaa. Tätä CDNF:n luontaista kykyä hyödyntäen Herantis kehittää hoitoa hermorappeumasairauksiin. CDNF – biologinen proteiini – on Herantiksen kärkiprojekti ja kliinisen vaiheen lääkeaihio. HER-096 – CDNF:n synteettinen peptidomimeettinen versio – on yhtiön CDNF-aihion jatko-ohjelma. Sekä CDNF:llä että HER-096:lla on niiden toimintamekanismiin perustuen potentiaalia kohentaa ja ylläpitää hermosolujen elossa pysymistä ja normaalia toimintaa ja siten vaikuttaa potilaiden elämään merkittävällä tavalla pysäyttämällä Parkinsonin taudin ja muiden hermorappeumasairauksien kulku

Herantiksen osakkeet on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland sekä Nasdaq First North Growth Market Sweden -markkinapaikoilla.

Lisätietoja: https://www.herantis.com