Pelaaja: Malta ennen Far Cry 5:n ostoa - näin hinta putoaa pelimarkkinoilla

Far Cry 5 -toimintapeli saapuu kauppoihin tiistaina 27. maaliskuuta. Uutuuspeli on vuoden odotetuimpia, mutta vertailupalvelu Hintaopas.fi:n data kertoo, että hinta laskee merkittävästi muutaman kuukauden kuluessa lanseerauspäivästä. Myös ennakkotilaajalla hintahaarukka on huomattava.

Ensimmäinen Far Cry -peli lanseerattiin vuonna 2004 ja on tähän päivään mennessä saavuttanut vaikuttavan suosion ja seuraajajoukon sosiaalisessa mediassa. Esimerkiksi Twitterissä peliä seuraa 340 000 ihmistä. Pelin uusi versio Far Cry 5 saapuu markkinoille 27. maaliskuuta ja lanseerauksen odotetaan aiheuttavan suurta kuhinaa pelipiireissä.

”Far Cry 5 on ehdottomasti yksi vuoden odotetuimmista pelijulkistuksista”, kertoo Hintaoppaan maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett.

Far Cry 5 on saatavilla PlayStation 4:lle, Xbox Onelle ja PC:lle ja sen hinnan odotetaan asettuvan edullisimmillaan noin 55 euron tuntumaan. Lisäksi pelin julkaisija Ubisoft lanseeraa Deluxe-version, ja todellisille faneille myös Gold-painoksen. Ennakkotilaajalla pelin hintavaihtelu on melkoinen, sillä Hintaopas.fi:n vertailu osoittaa, että tällä hetkellä pelin saa halvimmillaan 55,90 eurolla ja kalleimmillaan 80,50 eurolla.

Aiemmat lanseeraukset ennustavat hintakehitystä

Auttaakseen hintatietoisia pelaajia, Suomen kattavin puolueeton hintavertailupalvelu Hintaopas.fi on seurannut pelin edellisten versioiden hintakehitystä vuosien varrella ja selvittänyt, milloin on optimaalisin aika hankkia peli itselleen.

”Kun peli julkaistaan, aloitushinta on usein korkeampi kysynnän ollessa suurimmillaan. Aikaisempi datamme osoittaakin, että saattaa olla viisainta odottaa hetki ja hankkia peli vasta muutama kuukausi sen lanseeraamisen jälkeen” Matinvesi-Bassett opastaa.

Esimerkiksi edellisen Far Cry Primal -version hinta oli lanseerauksen aikaan 55 euroa ja kolme kuukautta tästä 39,95 euroa, joten säästöä kertyy noin 15 euroa.

”Jotta ostajat saisivat tällaiset tuotteet parhaaseen mahdolliseen hintaan, suosittelemme hyödyntämään myös Hintaopas.fi:n applikaatiota, joka auttaa innokkaita harrastajia seuraamaan pelin hintaa. Appi ilmoittaa ostajalle, kun hinta laskee ja näin pelaaja saa parhaan mahdollisen hintadiilin.”

Hintaopas ja mobiilisovellus tarjoavat reaaliaikaista tietoa paitsi eri liikkeiden hinnoista ja hinnan muutoksista, myös varastotilanteesta. Lisäksi sovelluksen avulla voi seurata päivän parhaita tarjouksia. Hintaopas-sovellus iOS-laitteille ja Androidille.

Liisa Matinvesi-Bassett, maajohtaja, Hintaopas.fi