Samsungin uusi lippulaivapuhelin julki - katso miten uutuusmallien hinnat kehittyvät

Samsungin uusi lippulaivapuhelin Samsung Galaxy S10 julkistettiin viime viikolla. Uutuus on yksi vuoden odotetuimmista puhelinmalleista. Hintavertailupalvelu Hintaoppaan data osoittaa, että mallin hinta laskee merkittävästi muutaman kuukauden kuluessa. Kuluttajan kannattaakin odottaa hetki ennen puhelimen hankintaa.

Samsungin viimeisin lippulaivamalli Galaxy S10 julkistettiin Samsungin Unpacked-tilaisuudessa viime viikolla. Eteläkorealainen teknologiajätti julkaisi neljä eri matkapuhelinmallia, mukaan lukien Galaxy Fold, S10, S10e ja S10+.

”Samsung on Applen pahin kilpailija ja brändin myydyimpänä mallina Galaxy S10 on ehdottomasti yksi vuoden odotetuimmista julkistuksista”, kertoo Hintaoppaan maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett.

Galaxy S10:n myynti alkaa Suomessa 8. maaliskuuta. Mallin suositushinta on 949 euroa. Puolueeton hintavertailupalvelu Hintaopas on seurannut lippulaivamallien hintakehitystä ja tarkastellut dataa usean vuoden ajalta. Aikaisempien mallien historia osoittaa, että hinta voi laskea kolmessa kuukaudessa jopa reilulla 30 prosentilla. Keskimääräinen hinnanalennusprosentti neljän viimeisimmän mallin kohdalla on ollut 23,5.

”Hintahistoriaan perustuva datamme osoittaa, että uusien mallien hinnat putoavat merkittävästi keskimäärin kolmen kuukauden kuluessa julkaisusta. Jos hankkii uusimman mallin vasta kesäkuussa, tarkoittaisi 23,5 prosentin hinnanalennus 223 euron säästöä”, Matinvesi-Bassett arvioi.

Galaxy S10 -malliin saatiin 6,1-tuumainen Infinity-O-näyttö, joka kattaa puhelimen koko etupuolen. Malleissa on myös ultraääneen perustuva sormenjälkilukija ja kaksisuuntainen langaton lataus, joten puhelimella voi ladata myös muita laitteita. Galaxy S10:ssä on myös kolmoiskamerajärjestelmä.

Samsung-puhelinten hintakehitys

Malli Julkaisupäivä Suositushinta Hinta noin kolmen kuukauden jälkeen Hinnanalennusprosentti
Samsung Galaxy S9 16. maaliskuuta 2018 899€ 610€
16. kesäkuuta 2018

32% (289€ säästö)
Samsung Galaxy S8 1. toukokuuta 2017 829€ 636,60€
9. elokuuta 2017

23% (192,40€ säästö)
Samsung Galaxy S7 11. maaliskuuta 2016 749€ 619€
20. kesäkuuta 2016

17% (130€ säästö)
Samsung Galaxy S6 1. huhtikuuta 2015 699€ 547,58€
28. heinäkuuta 2015

22% (151,42€ säästö)

Lähde: Hintaopas

Uudet julkistukset

Samsung Galaxy S10

Samsung Galaxy S10e

Samsung Galaxy S10+

Ilmainen Hintaopas-sovellus on saatavilla sekä Apple- että Android-puhelimille.

Hintaopas.fi:ssä on 783 verkkokauppaa, 3 150 000 indeksoitua hintaa, 183 000 indeksoitua tuotetta.

Lisätietoja: Liisa Matinvesi-Bassett, maajohtaja, Hintaopas.filiisa.matinvesi@hintaopas.fi, 050 414 9301

Hintaopas.fi on riippumaton ja Suomen kattavin tuotteiden vertailupalvelu. Hintaopas sisältää yli 700 Suomessa toimivan verkkokaupan hinta- ja tuotetiedot, jotka helpottavat kuluttajien päätöksentekoa. Hintaoppaan käyttäminen on kuluttajille ilmaista ja läpinäkyvää, koska palvelu kattaa kaikki verkkokaupat huolimatta siitä, ovatko ne Hintaoppaan asiakkaita vai eivät. Hintaopas on perustettu vuonna 2002 ja toimii samalla konseptilla kahdeksassa maassa. Hintaoppaan omistaa norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group, jonka palveluita Suomessa ovat myös Tori.fi ja Lendo.fi.