Tässä ovat kesän suosituimmat pyörämallit: sähköpyörä noussut loppukesän ykköseksi

Kesällä polkupyörä on sekä monen hyötyliikkujan että aktiivikuntoilijan valinta, ja pyöräilyn määrä onkin kasvanut uutisten mukaan Suomessa jopa 10 prosentin vuosivauhdilla. Puolueeton hintavertailupalvelu Hintaopas.fi selvitti kuluneen kesän haetuimmat pyörämallit ja sähköpyörien kymmenen kärjen.

Aurinkoinen kesä on tarjonnut erinomaiset edellytykset pyöräilylle. Hintaoppaassa pyörien vilkkain hakusesonki ajoittui kesäkuun puolen välin ja heinäkuun puolen välin haarukkaan.

”Datamme osoittaa, että suurin piikki pyörähauissa on ollut 24.6.. Varmastikin moni on jäänyt juhannukselta lomalle ja uuden pyörän hankinta on tullut ajankohtaiseksi”, pohtii Hintaoppaan maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett.

Kesän haetuin pyörä on ollut KS Cycling Euphoria 28” 2016 -maantiepyörä. Toisella sijalla on Serious Cycles Rockville 26” 2017 -malli, jonka hinta on 219€. Haetuimpien pyörien 3.–5. -sijat menevät sähköpyörämalleille. Tarkasteluväli on toukokuun alusta elokuun 8. päivään.

Sähköpyörä tuo helpotusta matkantekoon

Hintaoppaan kesän kymmenestä haetuimmasta pyörästä kolme on sähköpyöriä ja sadan haetuimman pyörän joukossa on kaiken kaikkiaan 18 sähköpyörämallia. Siinä missä normaalin pyörän voi hankkia itselleen muutamalla satasella, alkavat sähköpyörien hinnat noin 700 eurosta ja laatumallien hinnat 1500 eurosta.

Elokuussa sähköpyörä on kirinyt jo Hintaoppaan haetuimpien pyörien ykkössijalle.

”Tämän hetken kaikkein haetuin pyörämalli on DBS Helix HD 2017 -sähköpyörä, jonka saa edullisimmillaan 1099 euron hintaan”, Matinvesi-Bassett selvittää.

Sähköpyöriä on kahdentyyppisiä; sähköavusteiset pyörät eivät toimi pelkällä sähkömoottorilla vaan moottorin tarkoituksena on avustaa polkemista ja antaa pyöräilijälle lisäpuhtia. Tehokkaamman luokan sähköpyörät voivat kulkea pelkän sähkömoottorin avulla ilman polkemista.

”Sähköavusteinen pyörä voi tuoda helpostusta esimerkiksi pidempää työmatkaa polkevan, sekä raskaita ylämäkiä ja vastatuulta karttavan arkeen. Pyöräily on kevyempää ja pidemmät matkat taittuvat helpommin ja nopeammin”.

Hintaoppaan kesän haetuimmat pyörät 1.5.–8.8.2018 ja mallien alin hinta 17.8.2018

1    KS Cycling Euphoria 28” 2016, ei saatavilla

10    GreatWhite Speed 27.5” 2018, 670,94€

Hintaoppaan haetuin pyörä ja alin hinta 17.8.2018

DBS Helix HD 2017 (sähköpyörä), 1099€

Vertaile eri pyörämalleja ja hintoja täällä.

Vertaile sähköpyörien hintoja ja malleja täällä.

Lisätietoja: Liisa Matinvesi-Bassett, maajohtaja, Hintaopas.fi, liisa.matinvesi@hintaopas.fi, 050 414 9301

Hintaopas.fi on riippumaton ja Suomen kattavin tuotteiden vertailupalvelu. Hintaopas sisältää yli 700 Suomessa toimivan verkkokaupan hinta- ja tuotetiedot, jotka helpottavat kuluttajien päätöksentekoa. Hintaoppaan käyttäminen on kuluttajille ilmaista ja läpinäkyvää, koska palvelu kattaa kaikki verkkokaupat huolimatta siitä, ovatko ne Hintaoppaan asiakkaita vai eivät. Hintaopas on perustettu vuonna 2002 ja toimii samalla konseptilla kahdeksassa maassa. Hintaoppaan omistaa norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group, jonka palveluita Suomessa ovat myös Tori.fi ja Lendo.fi.