ELENIA UUDISTAA ASIAKASPALVELUA YHDESSÄ HiQ:n KANSSA

Sähköverkkoyhtiö Elenia Oy palvelee 417 000 kotitalous-, yritys- ja yhteiskunta-asiakasta yli sadan kunnan alueella. HiQ:n integraatiopalveluiden avulla Elenia uudistaa ja parantaa entisestään palveluaan asiakkaille sekä varmistaa sähköverkon toimivuutta.

“Panostamme jatkuvasti asiakastyytyväisyyteen. Liiketoiminnan digitalisoituessa ja palvelujen monipuolistuessa integraation rooli tulee entisestään korostumaan. Järjestelmien, prosessien ja työtehtävien saumaton yhteenliittäminen mahdollistaa sen, että voimme tarjota yhä laadukkaampaa asiakaspalvelua”, kertoo Elenian IT-kehityspäällikkö Jukka Grönroos.

HiQ toimitti Elenialle FRENDS-alustaan perustuvan integraatioratkaisun sekä integraation syväosaamista monitoimittajaprojektiin. Projekti oli osa Elenia-konsernin uuden asiakastietojärjestelmän käyttöönottoon liittyvää laajempaa hankekokonaisuutta.

“Tavoitteenamme ei ollut hankkia vain teknistä ratkaisua, vaan rakentaa kumppanuus, jossa integraatioympäristöä voidaan kehittää yhdessä. Saimme HiQ:lta oikeaa osaamista hankkeen kaikkiin vaiheisiin sekä teknisellä että toiminnallisella tasolla,” Grönroos jatkaa.

Elenia rakentaa sähköverkkoja ja tietojärjestelmiä yhdeksi laajaksi, tietoa ajantasaisesti tuottavaksi ja käyttäväksi älykkääksi sähköverkoksi. Elenian asiakkaat saavat tietoa sähkönkulutuksestaan tarpeidensa mukaan tunti-, päivä- ja kuukausitasolla.

“IoT-ratkaisuille tyypilliset etähallinta ja toimintojen digitalisointi ovat olleet energiatoimialalla käytössä jo vuosia. HiQ:lla on vahva kokemus energia-alan prosessien automatisoimisesta ja palveluiden sähköistämisestä. Huhtikuussa pääsimme mukaan Gartnerin Market Guide-julkaisuun hybridi-integraatioalustojen vertailussa”, kertoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

”Yhä enemmän teknologian varassa toimiva, verkottunut yhteiskunta ei hyväksy sähkökatkoja tai takkuilevaa asiakaspalvelua. Me HiQ:lla haluamme yksinkertaistaa monimutkaisia asioita. Olemme ylpeitä kumppanuudesta Elenian kanssa ja siitä, että saamme auttaa heitä tekemään ihmisten arjesta helpompaa ja sujuvampaa,” summaa HiQ-konsernin johtaja Lars Stugemo.

Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland, puh. 040-827 1142

Jenny Normark Sperens, viestintäjohtaja, HiQ, puh. +46 734 431 007

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ihmisten arkea tekniikan avulla. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat olla edelläkävijöitä ja saada aikaan tuloksia joilla on merkitystä. HiQ:lla työskentelee yli 1500 asiantuntijaa neljässä eri maassa. Yritys perustettiin 1995 ja sen osake on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yritysten listalla (Nasdaq Stockholm Mid Cap). www.hiq.fi