Eltel ja HiQ laajentavat yhteistyötään Puolaan

HiQ perustaa uuden integraatioyksikön Puolaan tukemaan Eltelin kansainvälistä liiketoimintaa.

Eltel Networks rakentaa pitkäaikaista kilpailukykyä yhtenäistämällä ja automatisoimalla tilaus-toimitusprosessit eri asiakkaiden sekä eri maayhtiöiden välillä Pohjoismaissa, Baltiassa, Puolassa ja Saksassa. Palvelukeskeisiä prosesseja lähdettiin rakentamaan integraatiokumppani HiQ:n kanssa jo 10 vuotta sitten. Nykyään Eltel käsittelee HiQ:n ratkaisun kautta 1,5 miljoonaa automatisoitua työtilaussanomaa vuodessa.

Yhteistyö laajenee nyt Puolaan, jossa HiQ:n tiimi tukee Eltelin liiketoimintalähtöisiä IT-hankkeita. HiQ:n avulla Eltel voi tarjota asiakkailleen modernit rajapinnat, läpinäkyvyyden sekä palvelutason seurannan.

”Vuosikymmen sitten käytössämme oli useita eri järjestelmiä, joihin samaa tietoa jouduttiin kirjaamaan käsin. Toimintatavat eri maaorganisaatioissa vaihtelivat. Olemme viime vuosina harmonisoineet tietojärjestelmiämme ja luoneet yhtenäisen tavan käsitellä useissa eri maissa toimivia asiakkaita. Laajentuvan yhteistyön myötä voimme tarjota lisäarvoa asiakkaillemme ja ottaa uudet yhtenäiset palvelukonseptit käyttöön kaikilla markkinoilla kustannustehokkaasti ja ketterästi,” kertoo Eltel Networks Oy:n tietohallintojohtaja Tea Kaivoluoto.

”Olemme iloisia, että strateginen kumppanuus laajenee nyt myös Suomen rajojen ulkopuolelle ja voimme rakentaa tulevaisuuden palveluita Puolasta käsin,” Tea Kaivoluoto jatkaa.

“Meillä on vankkaa osaamista integraatioiden hyödyntämisestä automatisoitujen työtilaussanomien välittämiseen. ”Palvelumme Eltelille ovat erittäin hyvä esimerkki siitä, miten rakennetaan luotettava liiketoimintaympäristö, joka toimii perustana yrityksen IT-infrastruktuurin ja palveluiden laajenemiselle," sanoo Jukka Rautio, toimitusjohtaja,” HiQ Finland.

”Nykyaikaisessa integraatiossa oikea arkkitehtuuri, palveluiden sopiva koko ja joustavuus ovat tärkeitä. Integraatiot mahdollistavat prosessien jouston sekä uusien luomisen nopeasti ja joustavasti jatkuvasti muuttuvien liiketoimintatarpeiden mukaisesti,” sanoo HiQ Finlandin integraatioista vastaava Antti Toivanen.

Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland, puh. +358 40 827 1142, sähköposti jukka.rautio@hiq.fi
Erik Ridman, Head of Communications, HiQ, puh. +46 70 750 8060, sähköposti erik.ridman@hiq.se

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ja parantamalla ihmisten arkea teknologian, designin ja viestinnän avulla. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat saada aikaan tuloksia, joilla on merkitystä digitaalisessa maailmassa. HiQ:lla työskentelee yli 1600 asiantuntijaa neljässä eri maassa. Yritys perustettiin 1995 ja sen osake on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yritysten listalla (Nasdaq Stockholm Mid Cap). Lisätietoa on osoitteessa www.hiq.fi