HiQ AUTTAA APPCAMPUSTA RAKENTAMAAN UUDEN SUKUPOLVEN MOBIILILIIKETOIMINTAA

HiQ tehostaa AppCampus –ohjelman laadunvarmistusta. Maailman suurimman mobiilisovellusten kehitysohjelman tavoitteena on synnyttää mobiilialan innovaatioita ja edistää startup-yrittäjyyttä. Yhteistyö on osa Aalto-yliopiston ja HiQ:n puitejärjestelyä.

”Yksi AppCampuksen tärkeimmistä missioista on tuottaa innovatiivisia ja laadukkaita sovelluksia. Tavoitteenamme on, että ohjelman kautta syntyvät seuraavat Rovion tai Supercellin kaltaiset menestystarinat”, kertoo AppCampuksen viestinnästä vastaava Alina Kangasluoma.

Laadunvarmistuksen ja mobiiliratkaisujen asiantuntija HiQ valittiin ohjelman laatukumppaniksi. Kolmivuotisen raamisopimuksen puitteissa HiQ toimittaa Aalto-yliopistolle IT-konsultointia  ja laadunvarmistuspalveluita, ja auttaa muun muassa varmistamaan AppCampus-ohjelman rahoittamien sovellusten korkeaa laatua.

”Tavoitteena ei ole pelkästään uusien, vaan ennen kaikkea laadukkainpien sovellusten synnyttäminen. Laadunvarmistuksella on prosessissa keskeinen rooli. HiQ:lta löytyi sekä toimintamme edellyttämää teknistä osaamista ja joustavuutta, että oikeaa asennetta,” jatkaa Kangasluoma.

Aalto-yliopiston hallinnoima ja Nokian ja Microsoftin rahoittama kehitysohjelma aloitti toimintansa toukokuussa 2012. Ensimmäisen toimintavuotensa aikana ohjelmaan on tullut yli 2500 hakemusta 95:stä eri maasta. Rahoituspäätöksiä on annettu 150 tiimille ja valmiita applikaatioita julkaistu noin 20.

”Laatu on ollut HiQ:n tekemisen ytimessä alusta asti. Toinen työtämme ohjaava elementti on halu luoda aidosti arvokkaita, ihmisten arkea yksinkertaistavia ratkaisuja. Olemme tavattoman ylpeitä saadessamme olla mukana tukemassa AppCampuksen työtä innovaation ja mobiililiiketoiminnan edistämiseksi,” sanoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

AppCampus is a global mobile application development program led by Aalto University, Finland. Funded by Microsoft Corp and Nokia, AppCampus has been set up to foster the creation of innovative mobile applications for the Windows Phone ecosystem to create a new generation of self-sustaining mobile startups. AppCampus is aiming to attract thousands of application proposals from students and entrepreneurs from all over the world. Within the AppCampus program, mobile entrepreneurs can benefit not just from award funding, but also comprehensive coaching, marketing support, training in mobile technology, design and usability to create innovative new mobile apps and services.

Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland, Puh. 09 435 5860

Alina Kangasluoma, viestintäpäällikkö, AppCampus, Puh. 045 630 0638

Peter L. Häggström, viestintäjohtaja, HiQ, tel. +46 704 200 103

HiQ on erikoistunut yksinkertaistamaan ja tehostamaan korkean teknologian viestintä- ja ohjelmistokehitysratkaisuja. HiQ on alansa johtava toimija, joka työllistää yli 1300 asiantuntijaa Pohjoismaissa ja Venäjällä. HiQ:n osake on noteerattu Pohjoismaisen pörssin keskisuurten yhtiöiden listalla (NASDAQ OMX Stockholm midcap). Lisätietoja osoitteessa www.hiq.fi