HiQ AUTTAA DIABETES TOOLSIA YKSINKERTAISTAMAAN DIABETESPOTILAIDEN ARKEA

HiQ saa uuden toimeksiannon jatkaa Diabetes Toolsin digitaalisten palvelujen kehittämistä. Palvelujen avulla helpotetaan diabetesta sairastavien ihmisten elämää ja hoitoa. Yksi ratkaisuista, lapsille kehitetty TriabetesClinic, oli ehdolla ”Best Mobile Innovation for Health” -voittajaksi Global Mobile Awards-kilpailussa.

“Sähköinen terveydenhuolto on tärkeä liiketoiminta-alue, jossa HiQ on ottamassa yhä vahvempaa jalansijaa. Tämä on jälleen yksi toimeksianto, jonka myötä pystymme vaikuttamaan ihmisten arkeen positiivisesti. Olemme työskennelleet Diabetes Toolsin kanssa jo jonkin aikaa, ja olemme ylpeitä kuin nyt saadaan kokonaisvastuus teknologiapuolesta,” sanoo Magnus Gudéhn, HiQ Tukholman toimitusjohtaja.

Diabetes Tools luo digitaalisia alustoja ja sovelluksia, jotka helpottavat diabetespotilaiden elämää, säästäen samalla terveydenhuollon aikaa ja resursseja. Korvaamalla lokikirjat ja paperityöt uusilla kätevillä ratkaisuilla pienennetään virheiden ja väärinymmärrysten riskejä.

”Odotamme innolla yhteistyön jatkamista HiQ:n kanssa. HiQ tarjoaa hyvin laajaa osaamista sillä asiantuntijuusalueella, jota tarvitsemme. Ratkaisumme auttavat potilaita ja terveydenhuollon työntekijöitä päivittäin, ja odotamme innolla uusien, yhä useampien ihmisten elämää helpottavien innovaatioiden kehittämistä,” sanoo Anders Weilandt, Diabetes Toolsin toimitusjohtaja.

Lapsille suunnitellun TriabetesClinicin avulla insuliiniannoksen laskemiseen ja tarpeellisen tiedon välittämiseen, perheen ja terveydenhuollon työntekijöiden kesken, tarvitaan vain mobiili tai tabletti. Triabetes-alusta on saatavilla myös aikuis- ja kotihoidon potilaille.

”Kuten monissa HiQ:n toimeksiannoissa, fokus on kokonaisvaltaisessa lähestymisessä. Teknisen ratkaisun ja datanhallintaprosessin lisäksi kyse on asiakaskokemuksesta – palvelujen yksinkertaisuudesta ja helppokäyttöisyydestä, sekä siitä, että käyttöliittymä vastaa sekä potilaiden että terveydenhuollon tarpeisiin,” Magnus Gudéhn selittää.

”Tämä on jälleen yksi esimerkki siitä, kuinka digitalisointi luo arvoa ihmisille. Diabetes Toolsia ja HiQ:ta motivoi yhteinen tavoite: hyödyntää teknologiaa ihmisten arjen yksinkertaistamisessa,” summaa Lars Stugemo, HiQ:n konsernijohtaja.

Lisätiedot:
Lars Stugemo, toimitus- ja konsernijohtaja, HiQ. Puh. +46 8-588 90 000

Magnus Gudéhn, toimitusjohtaja, HiQ Tukholma. Puh. +46 704-200 082

Jenny Normark Sperens, viestintäjohtaja, HiQ. Puh. +46 734-431 007

Diabetes Tools on Ruotsalainen lääketieteellisen teknologian yritys, joka yksinkertaistaa diabetesta sairastavien ihmisten arkea. TriabetesClinic-ohjelmistopalvelu parantaa hoitoa yhdistämällä turvallisesti mobiilisovelluksia, verkkotilejä ja käyttöliittymiä. Vuonna 2014, Swedish Medtech Association nimitti Diabetes Toolsin ”Vuoden Medtech-yritykseksi 2014”. Diabetes Toolsilla on ISO 13485 sertifikaatti lääketeollisten tuotteiden ja niihin liittyvien palveluiden kehittämisessä. Triabetes on CE-merkitty lääketieteellinen ohjelmistotuote, joka on rekisteröity myytäväksi EU-alueella. Diabetes Tools on yksityisomistuksessa oleva yritys, jonka kotipaikka on Tukholma. Lisätietoa yrityksestä: www.diabetestools.se

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ja parantamalla ihmisten arkea tekniikan avulla. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat saada aikaan tuloksia, joilla on merkitystä digitaalisessa maailmassa. HiQ:lla on 1 400 asiantuntijaa ja yritys toimii neljässä eri maassa. Vuonna 1995 perustettu yritys on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yhtiöiden listalla (Nasdaq Stockholm Mid Cap). Lisätietoa on osoitteessa www.hiq.fi