HiQ AUTTAA VÄSTTRAFIKIA YKSINKERTAISTAMAAN MATKUSTUSKOKEMUSTA

Länsiruotsalainen julkisen liikenteen yritys, Västtrafik, pyrkii jatkuvasti kehittämään asiakastyytyväisyyttään yksinkertaistamalla toimintojaan. Västtrafik on valinnut HiQ:n yhdeksi pääasialliseksi toimittajakseen yrityksen diginäkyvyyden ja asiakaskokemuksen kehittämisessä. Yhteistyön ensimmäinen tulos, juuri julkaistu ”Västtrafik To Go” –palvelu siirtää matkalipun puhelimeesi.

“Haluamme mahdollistaa asiakkaillemme yksinkertaisemman ja fiksumman tavan matkustaa, heidän omilla ehdoillaan. Toivomme että kausilippu puhelimessa tuo huomattavia parannuksia sekä palveluun että saavutettavuuteen sadoille tuhansille asiakkaillemme,” sanoo Lars Backström, Västtrafikin toimitusjohtaja.

Yhteistyössä HiQ:n kanssa Västtrafik pyrkii omaksumaan aidosti monipuolisen lähestymistavan digitaalisuuteen. Asiakkaat saavat saman palvelukokemuksen kanavasta riippumatta, ja toiminnan keskiössä on tuottaa asiakaslähtöisiä palveluita.

“Olemme ylpeitä luottamuksesta, jota Västtrafik on meitä kohtaan osoittanut, sekä menestyksellisestä yhteistyöstä. HiQ:n tietotaito sekä teknologiassa että viestinnässä mahdollistavat sen, että voimme auttaa asiakkaitamme aina strategiasta jalkautukseen. Odotamme innolla pääsevämme tekemään lisää parannuksia, joista me kaikki matkustajat länsiruotsissa tulemme hyötymään, ”sanoo Jerker Lindstén, HiQ Göteborgin toimitusjohtaja.

Uusi ratkaisu mahdollistaa kausi- ja kertalippujen ostamisen puhelimella. HiQ on auttanut Västtrafikia luomaan palvelun konseptin, sekä ollut mukana mm. suunnittelussa, käytettävyyssuunnittelussa ja teknisessä kehityksessä.

“Västtrafik on tulevaisuuteen katsova asiakas. Jaamme saman näkemyksen siitä, että digitalisaatio antaa meille välineet tehdä ihmisten elämästä helpompaa. On upea tunne kun workshopeissa luodut visiot ja ennakkotutkimukset muotoutuvat selkeiksi konsepteiksi ja valmiiksi tuotteiksi,” Lindstén jatkaa.

“HiQ suhtautuu intohimoisesti ihmisten arjen yksinkertaistamiseen älykkäiden teknisten ratkaisujen avulla, ja olemme iloisia että voimme auttaa asiakkaitamme toteuttamaan tätä visiota. Tässä tapauksessa kyseessä on julkinen liikenne, mikä vaikuttaa erityisen suureen määrään ihmisiä. Tämä yhteistyö kuvaa selkeästi HiQ:n ammattitaitoa yhdistää teknologia, ihmiset ja liiketoiminta,” sanoo Lars Stugemo, HiQ:n konsernijohtaja.

Lisätiedot:

Lars Stugemo, konsernijohtaja, HiQ. Puh. +46 8 588 90 000

Jerker Lindstén, toimitusjohtaja, HiQ Göteborg. Puh. +46 76 880 06 00

Jenny Normark Sperens, viestintäjohtaja, HiQ. Puh. +46 734 431 007

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ja parantamalla ihmisten arkea tekniikan avulla. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat saada aikaan tuloksia, joilla on merkitystä digitaalisessa maailmassa. HiQ:lla on 1 400 asiantuntijaa ja yritys toimii neljässä eri maassa. Vuonna 1995 perustettu yritys on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yhtiöiden listalla (Nasdaq Stockholm Mid Cap). Lisätietoa on osoitteessa www.hiq.fi