HiQ AUTTAA VOLVOA KEHITTÄMÄÄN ”ROAM DELIVERY” -RATKAISUN

HiQ on auttanut Volvo Cars –yhtiötä kehittämään “Roam Delivery” –teknologiaratkaisun, joka mahdollistaa tilausten toimittamisen suoraan autojen tavaratilaan.

Tilattujen tuotteiden vastaanottaminen kotiosoitteeseen on usein vaivalloista. HiQ:n ja Volvo Carsin yhteistyössä toteuttaman ratkaisun avulla tilaukset on mahdollista saada suoraan omaan autoon toimitettuna.

“Volvon kuljettaja voi valita autonsa tilaamiensa tuotteiden toimitusosoitteeksi. Kuriiripalvelulla on käytössään auton sijaintitiedot sekä digitaalinen avain, joiden avulla toimitettavat tuotteet voidaan yksinkertaisesti jättää auton tavaratilaan, ” kertoo HiQ Göteborgin toimitusjohtaja Jerker Lindstén.

“Roam Delivery” on HiQ:n ja ajoneuvovalmistajan innovatiivinen yhteistyöhanke. Tämän päivän verkottuneessa yhteiskunnassa mobiiliratkaisut yksinkertaistavat ihmisten elämää. Volvo on tämän kehityksen etulinjassa.

Palvelun testitoimitusten perusteella jopa 86 prosenttia koehenkilöistä koki palvelun säästävän aikaa. 92 prosenttia piti uutta toimitusmallia parempana kuin kotiovelle toimitusta.

“Tämä on erinomainen esimerkki siitä, miten digitaalisilla innovaatioilla voidaan tehdä asioista yksinkertaisempia. Palvelu säästää sekä aikaa että arjen hässäkkää. HiQ on jälleen kerran etulinjassa kehittämässä verkkotunutta yhteiskuntaa,” sanoo HiQ:n konsernijohtaja Lars Stugemo.

Lars Stugemo, Konsernijohtaja, HiQ, Puh. +46 8 588 90 000

Jerker Lindstén, Toimitusjohtaja, HiQ Göteborg, Puh. +46 76 880 06 00

Peter L. Häggström, Viestintäjohtaja, HiQ, Puh. +46 70 420 01 03

HiQ on erikoistunut yksinkertaistamaan ja tehostamaan korkean teknologian viestintä- ja ohjelmistokehitysratkaisuja. HiQ on alansa johtava toimija, joka työllistää yli 1300 asiantuntijaa Pohjoismaissa ja Venäjällä. HiQ:n osake on noteerattu Pohjoismaisen pörssin keskisuurten yhtiöiden listalla (NASDAQ OMX Stockholm midcap). Lisätietoja osoitteessa www.hiq.fi